Aktywizacja uczniów

Odwiedza nas 91 gości oraz 0 użytkowników.

Today464
Yesterday1784
This week3381
This month31603
Total1434312

 

Zapraszamy na nową stronę PSP 33: www.psp33.opole.pl 

-------------------------------------------------------------------------------------------

Konkursy

XVIII Wojewódzki Recytatorski- Konkurs Jednego Poety

Publiczna Szkoła Podstawowa nr 33 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego  w Opolu zaprasza na spotkanie z poezją polską, czyli XVIII Wojewódzki Recytatorski KONKURS JEDNEGO POETY 

 W poprzednich latach gościła u nas liryka J. Twardowskiego, W. Szymborskiej, Cz. Miłosza, B. Leśmiana, Z. Herberta, Jana Pawła II, L. Staffa , J. Tuwima, M. Jasnorzewskiej- Pawlikowskiej, K.K. Baczyńskiego, K. Wierzyńskiego, E. Stachury, E. Lipskiej, K. Ildefonsa Gałczyńskiego, Adama Zagajewskiego, Julii Hartwig, Tadeusza Różewicza.

       Do tegorocznego konkursu zapraszamy uzdolnioną młodzież szkół podstawowych, która docenia twórczość Stanisława Barańczaka- uznanego za jednego z czołowych poetów pokolenia tzw. Nowej Fali, autora poezji „niepoważnej” i lingwistycznej

 

REGULAMIN W ZAŁĄCZNIKU.

Attachments:
Download this file (KJP18 2017.pdf)KJP18 2017.pdf[ ]226 kB2017-10-05 17:08

Re­gu­la­min Międzygimnazjalnego Kon­kur­su Ma­te­ma­tycz­ne­go PITAGOREJCZYK 2011

 

Re­gu­la­min

 

Międzygimnazjalnego Kon­kur­su Ma­te­ma­tycz­ne­go

 

PITAGOREJCZYK  2011

 

I.   Ustalenia podstawowe

 

  1. Organizatorem  Międzygimnazjalnego Konkursu Matematycznego  PITAGOREJCZYK  2011"  są nauczyciele Publicznego Gimnazjum nr 8 w Opolu:  Mariola Koryl, Marzena Jantos .
  2. W konkursie  „PITAGOREJCZYK 2011" bierze udział dwóch uzdolnionych matematycznie uczniów zgłoszonego gimnazjum.
  3. Konkurs odbędzie się 13 maja 2011 roku o godzinie 10.00 w Publicznym Gimnazjum nr 8 w Opolu, ul. Lelewela 9.

 

II.  Zasięg terytorialny: m. Opole i województwo opolskie

 

III. Cele konkursu

  1. Popularyzacja matematyki wśród młodzieży szkół gimnazjalnych. 
  2. Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień matematycznych uczniów.
  3. Wspieranie zachowań twórczych, samodzielności myślenia, wytrwałości w dążeniu do celu.

 

IV. Tematyka zadań konkursowych

Konkurs sprawdza umiejętność rozwiązywania niestandardowych zadań matematycznych, wymagających pomysłowości i twórczego spojrzenia na problem, ale nie wymagających znajomości materiału spoza programu nauczania matematyki w gimnazjum.


V.   Organizacja i przebieg konkursu

  1. Konkurs przygotowują i przeprowadzają organizatorzy. 

•2.      Konkurs składa się z dwóch części:

•§  I część  -  zadania otwarte,

•§  II część -  zadania testowe .

•3.      Konkurs ma formę pisemną,  polega na indywidualnym rozwiązywaniu zadań. 

  1. Uczeń przystępujący do konkursu jest zobowiązany mieć przybory do pisania i kreślenia. 
  2. Uczestnicy nie mogą używać kalkulatorów. 
  3. Prace uczestników konkursu są kodowane, sprawdzane i oceniane przez Komisję Konkursową w skład,  której wchodzą organizatorzy i nauczyciele - opiekunowie uczestników konkursu.
  4. Ogłoszenie wyników, wręczenie dyplomów i nagród odbędzie się w dniu konkursu.
  5. PUCHAR  PRZECHODNI  Konkursu i honorowy tytuł PITAGOREJCZYKA otrzymuje uczestnik, który zdobędzie największą liczbę punktów przewidzianych za zadania konkursowe.
  6. W finale konkursu przewiduje się również dyplomy dla trzech najlepszych drużyn.
  7. Wy­nik dru­ży­ny w fi­na­le jest su­mą punk­tów zdo­by­tych przez człon­ków dru­ży­ny.
  8. Sz­ko­ła, któ­rej dru­ży­na zdo­by­ła pierw­sze miej­sce, ma pra­wo w na­stęp­nym roku zgło­sić do udziału w konkursie dwie dru­ży­ny.

VI.  Zgłaszanie  uczniów  do  konkursu

Zgłoszenia prosimy nadsyłać do dnia  5 maja 2011r. pocztą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub  drogą telefoniczną  tel.fax: 0774745172 .

 

W każdym przypadku prosimy podać:   temat poczty „Międzygimnazjalny Konkurs Matematyczny PITAGOREJCZYK 2011".

Karta zgłoszenia jest załącznikiem do regulaminu.

Kartę zgłoszenia uczestnictwa w konkursie można pobrać na stronie internetowej naszego gimnazjum   www.pg8.opole.pl .

Dodatkowych informacji na temat konkursu udzielają organizatorzy.                                          

                                                                                         Organizatorzy

Attachments:
Download this file (karta zgłoszenia.doc)karta zgłoszenia.doc[ ]39 kB2010-04-20 22:43
Download this file (Zgłoszenie do konkursu_Załącznik do regulaminu.doc)Zgłoszenie do konkursu_Załącznik do regulaminu.doc[ ]38 kB2011-04-05 22:05

MATEMATYCZNE KOŁO FORTUNY- regulamin I edycji

Regulamin  konkursu dla uczniów szkół podstawowych

„MATEMATYCZNE KOŁO FORTUNY"

1. CELE  KONKURSU

  • pokazanie uczniom, że matematyka może być łatwa, przyjemna i można się w nią doskonale bawić;
  • popularyzowanie matematyki wśród uczniów szkół podstawowych;
  • doskonalenie umiejętności stosowania wiedzy matematycznej;
  • rozbudzanie logicznego myślenia i wyobraźni przy rozwiązywaniu problemów matematycznych.

Przeprowadzenie konkursu sprzyja:

  • rozbudzeniu zainteresowań matematycznych;
  • uwrażliwieniu uczniów na problematykę zadaniową;
  • dostarczeniu uczniom satysfakcji, szansy i radości z sukcesu;
  • zachęceniu uczniów do poznawania zasad zdrowej i życzliwej rywalizacji.

Specyfiką konkursu jest praca w dwuosobowych grupach, która pozwala na:

  • wspólne zmaganie się z problemem;
  • prowadzenie dyskusji na temat poprawności rozwiązania.

2. ADRESAT KONKURSU

Uczniowie klas szóstych  opolskich szkół podstawowych.

3.   ZAKRES WIEDZY I UMIEJĘTNOŚCI

Wiedza i umiejętności z zakresu szkoły podstawowej.

Treści zadań tak  dobrane, aby poradził sobie z  nimi każdy uczeń konkursu.

4. STRUKTURA  I  PRZEBIEG  KONKURSU

  • Konkurs jest jednoetapowy. Ogłoszenie wyników i uroczyste zakończenie konkursu odbywa się tego samego dnia.
  • W konkursie bierze udział jeden dwuosobowy zespół z każdej zgłoszonej szkoły.
  • Uczestnicy pracują parami, rozwiązują wylosowane łamigłówki, zadania tekstowe, układają tangramy, czytają wykresy. Każde wylosowane zadanie ma limit punktowy i czasowy.
  • Matematyczne Koło Fortuny „kryje" 90 zadań o różnym stopniu trudności. Oprócz zadań uczniowie mają do rozszyfrowania hasło.
  • Drużyny „grają" w Matematycznym Kole Fortuny do czasu, gdy zostanie odkryte całe hasło.
  • Konkurs ma charakter międzyszkolny.

5. TERMIN  KONKURSU

I edycja Konkursu zostanie przeprowadzona na terenie Publicznego Gimnazjum nr 8 w Opolu w dniu  16. III. 2010r.

6. ZGŁASZANIE  UCZNIÓW  DO  KONKURSU

Zgłoszenia prosimy nadsyłać do dnia  5 marca 2010r. pocztą elektroniczną na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.  lub  drogą telefoniczną numer   Fax: 0774745172 . W każdym przypadku prosimy podać:   temat poczty  „Matematyczne Koło Fortuny" , nazwiska uczestników konkursu,  nazwisko i imię nauczyciela przygotowującego do konkursu  oraz nazwę i adres szkoły.

7.   ZASADY PRZYZNAWANIA NAGRÓD

-Wszyscy  uczestnicy konkursu otrzymują drobne upominki. Uczniowie z trzech zwycięskich grup dyplomy i  nagrody rzeczowe. Nauczyciele przygotowujący uczniów do konkursu otrzymają pisemne podziękowania.

8. ORGANIZATORZY KONKURSU

Mariola Koryl n-l matematyki, Agnieszka Frączek n-l fizyki  w   Publicznym Gimnazjum Nr 8 w Opolu, które udzielają wszelkich dodatkowych informacji na temat konkursu.

9.  KOMISJA KONKURSOWA

  • Przewodniczący: Dyrektor PG 8 Opole
  • Członkowie:

dwóch nauczycieli  /opiekunów/ ze szkół biorących udział  w konkursie,

organizatorzy konkursu - Mariola Koryl, Agnieszka Frączek.

10. UWAGI

W czasie obrad jury organizatorzy zapewniają opiekunom i uczestnikom konkursu poczęstunek oraz  możliwość udziału uczniów w warsztatach matematycznego origamii.

 

ZASADY  KONKURSU

„MATEMATYCZNE  KOŁO  FORTUNY"

 

 

  1. Każda dwuosobowa grupa uczniów biorących udział w konkursie przystępuje do losowania numeru dla swojej grupy.
  2. Na kole jest  90 zadań. Wśród nich traficie na :
    • zadania typu zamkniętego - z jedną poprawną odpowiedzią
    • zadania typu otwartego - rozwiązujecie w grupie i podajecie odpowiedź /nie interesuje nas rozwiązanie/
    • zadania zagadki, łamigłówki
    • zadania typu PRAWDA czy FAŁSZ

    Na kole są również pola do wylosowania typu:

    • TRACISZ 1 PUNKT,
    • TRACISZ KOLEJKĘ,
    • BANKRUT /tu tracisz wszystko i zaczynasz od początku/.

    Zadania na kole są za 1, 2, 3, 4, 5 i 6  punktów.

    Zadania konkursowe są o treściach matematycznych i   przyrodniczych z zakresu szkoły podstawowej.

  3. „Grę" na matematycznym kole fortuny rozpoczyna grupa z numerem 1.
  4. W momencie pojawienia się na ekranie treści zadania, do  rozwiązania przystępują wszystkie grupy. Odpowiedzi w pierwszej kolejności udziela grupa, która wylosowała zadanie.
  5. Jeśli przedstawiciele grupy podadzą błędną odpowiedź (nie otrzymują punktów na + ani na -)rozwiązanie tego samego zadania podaje kolejna grupa.
  6. Zadanie wylosowane wcześniej nie bierze powtórnie udziału w  losowaniu.  W takim przypadku grupa losuje po raz drugi.
  7. W  konkursie oprócz rozwiązywania  zadań  odgadujemy hasło. Jego autorem jest znany matematyk. Po udzieleniu poprawnej odpowiedzi do wylosowanego zadania, grupa odkrywa wybraną przez siebie literę hasła. Jeśli znamy hasło - należy je zapisać na kartce i zgłosić organizatorowi konkursu.  Za prawidłowo zapisane hasło grupa otrzymuje  dodatkowo 10 punktów. Wszyscy uczniowie na każdym etapie „gry" mogą zgłosić znajomość hasła - na kartkach, aby nie ujawnić choćby części treści innym uczestnikom.
  8. Konkurs wygrywają 3 grupy, które zdobędą najwięcej punktów.
  9. O wygranej decyduje oczywiście posiadana wiedza i umiejętności, ale również szczęście - jak to bywa w KOLE  FORTUNY.
  10. Życzymy Wszystkim uczestnikom szczęścia, wygranej i udanej zabawy!

Organizatorzy

Polskie Drogi do Niepodległości

W 2003 roku zorganizowaliśmy I Szkolny Konkurs Historyczny " O wolną i niepodległą". Inspiracja do tego konkursu była prowadzona w naszej szkole kampania "Bohater", której celem bylo przygotowanie uczniów do nadania imienia Józefa Piłsudskiego. Uczniowie w tym konkursie musieli wykazać się wiedzą i umiejętnościami na temat walki o odbudowę państwa polskiego w latach 1914-1922 oraz zasług przyszłego patrona szkoły dla odzyskania niepodległości przez naszą ojczyznę po okresie zaborów. W kolejnych latach poszerzyliśmy zakres materiału aby umozliwić uczniom zdolnym zaprezentowanie swojej wiedzy z życia patrona szkoły Józefa Piłsudskiego i historii Polski po odzyskaniu niepodległości. W 2006 roku zmieniliśmy nazwę na "Polskie drogi do niepodległości" oraz zaprosiliśmy uczniów innych gimnazjów do zmagań w tym konkursie. Konkurs składa się z kilku tur w skład których wchodzą min. pytania zwykłe, praca z tekstem źródłowym, identyfikacja postaci.

Organizacja konkursu:

1.Organizatorem konkursu jest PG nr 8 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Opolu.

2.Konkurs adresowany jest do uczniów klas III opolskich gimnazjów.

3.Uczniowie uczestniczą w konkursie indywidualnie.

4.Szkołę w konkursie może reprezentować maksymalnie 6 uczniów.

5.Eliminacje szkoła przeprowadza według własnego uznania.

6.Finał składa się z części pisemnej i ustnej.

7.Organizatorzy gwarantują nagrody i dyplomy dla uczestników.

8.Zgłoszenia - pisemnie, telefonicznie, pocztą elektroniczną

9.Osoby odpowiedzialne za konkurs: p.Lilla Janusz i p.Dorota Mechel

Zakres materiału:

Konkurs dotyczy tematyki walki Polaków o odbudowę własnego państwa w latach 1914-1922 na tle wydarzen z historii powszechnej oraz postaci Marszałka Józefa Piłsudskiego, patrona PG8 w Opolu.

1.Przebieg i charakter I wojny światowej.

2.Rewolucja w Rosji 1917 roku

3.Sprawa polska na arenie miedzynarodowej w latach 1914- 1918.

4.Polacy wobec wojny - postawy i udział Polaków w walkach na różnych frontach

5.Odbudowa niepodległego państwa - X / XI 1918 - II 1919

6.Walka o granice zachodnią - powstania w Wielkopolsce i na Śląsku

7.Wojna polsko - bolszewicka i kwestia ukraińska

8.Ostateczne ukształtowanie granic państwa - problem Wilna i Śląska Cieszyńskiego.

9.Działalność Józefa Piłsudskiego W latach1890 - 1921

Uczestnicy beda musieli sie wykazać umiejętnością pracy z mapą, tekstami źródłowymi i innymi źródłami wiedzy hiastorycznej.

Literatura:

1.Podręcznik historii do klasy III gimnazjum wydawnictwa Rożak,GWO, WSiP (odpowiednie rozdziały)

2.Materiały dotyczace Józefa Pilsudskiego - na stronie internetowej PG 8 ("Nasz Patron")

Konkurs Wiedzy i Erudycji "Omnibus"

„OMNIBUS”

 

KONKURS WIEDZY I ERUDYCJI

 

REGULAMIN  KONKURSU

 

 

I CELE I ZAŁOŻENIA

 

Konkurs organizowany jest  dla uczniów klas VI szkół podstawowych. Jego głównym celem jest rozbudzanie aktywności poznawczej młodzieży, umożliwienie uczniom zdolnym wykazania się posiadaną wiedzą i umiejętnościami. Zakres materiału sprzyja integrowaniu wiedzy uczniów z różnych przedmiotów. Jest również okazją do  współpracy nauczycieli i uczniów różnych szkół.

 

II ORGANIZACJA KONKURSU

 

1.Organizatorem konkursu jest Publiczne Gimnazjum nr 8 w Opolu. Osobami odpowiedzialnymi są nauczycielki: p. D. Mechel, p. L. Janusz.

 

2.W konkursie  biorą udział dwuosobowe drużyny uczniowskie.

 

3. Każda szkoła może zgłosić do udziału w konkursie określoną liczbę uczniów -  nie więcej niż 1 zespół na 2   oddziały  klas VI  w szkole.

 

4.Szkoły przeprowadzają eliminacje we własnym zakresie.

 

5.Konkurs składa się z dwóch części – eliminacji pisemnych i finału ustnego.

   W części pisemnej uczestnicy rozwiązują pisemny test. Do finału kwalifikuje

   się 6 zespołów, które  uzyskały największą liczbę punktów za rozwiązanie

   testu.

 

6. Zwycięzcą zostaje zespół, który w finale ustnym zdobędzie największą liczbę   

    punktów.

 

7. Komisję konkursowa stanowią nauczyciele – opiekunowie szkolnych

    reprezentacji.

 

8.Konkurs odbędzie się  8 XI 2013 o godzinie 9.30  w PG nr 8 w Opolu

  ul. J. Lelewela 9.

9. Zgłoszenia prosimy przesyłać na adres PG nr 8  telefonicznie (77 4744189),

    pocztą lub  e-mailem do dnia 31 X 2013.

 

 

III ZAKRES MATERIAŁU

 

Konkurs ma charakter interdyscyplinarny – obowiązują wiadomości i umiejętności objęte materiałem nauczania wszystkich przedmiotów szkoły podstawowej.

 

IV POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

Uczestnicy konkursu otrzymują pamiątkowe dyplomy, a finaliści nagrody ufundowane przez organizatorów. 

  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

OPRACOWANIE :                          

 

DOROTA MECHEL

 

LILLA JANUSZ

Bezpieczna Szkoła

Comenius

Nasze certyfikaty

Co po gimnazjum?

Happy