Aktywizacja uczniów

Today873
Yesterday2068
This week5805
This month40168
Total1396477

 

Zapraszamy na nową stronę PSP 33: www.psp33.opole.pl 

-------------------------------------------------------------------------------------------

Komunikaty

Konsultacje dla uczniów

Godziny konsultacji  w roku szkolnym 2007/2008

Nazwisko i imię

 

dzień

 

lekcja

 

Boryczka Agnieszka

 

x

 

x

 

Biliński władysław

 

wtorek

 

8

 

Chraboł Alicja

 

poniedziałek

 

9

 

Dubiel Anna

 

środa

 

9

 

Fąfrowicz Jolanta

 

czwartek

 

9

 

Górniak Sławomir

 

wtorek

 

8

 

Helman Maria

 

środa

 

9

 

Helwing Krzysztof

 

poniedziałek

 

8

 

Herman Agata

 

poniedziałek

 

2

 

Jantos Marzena

 

czwartek

 

9

 

Janusz Lilla

 

wtorek

 

8

 

Kalinowska Zofia

 

środa

 

8

 

Klimkowska Mariola

 

czwartek8

 

Kowalczyk Aneta

 

piątek

 

8

 

Kutypa Grażyna

 

poniedziałek

 

8

 

Ludwik Danuta

 

wtorek

 

8

 

Maćków Izabela

 

środa

 

8

 

Mechel Dorota

 

poniedziałek

 

8

 

Proniewicz Dominika

 

piątek

 

8

 

Rusinek Krzysztof

 

piątek

 

7

 

Sanecka Kamila

 

środa

 

8

 

Ślęzak Alina

 

piątek

 

9

 

Śmiałek Anna

 

poniedziałek

 

8

 

Turek Magdalena

 

czwartek

 

8

 

Woźniak Marek

 

środa

 

1

 

Zacharewicz Bartosz

 

czwartek

 

9

 

Zaniewicz Małgorzata

 

czwartek

 

8

 

Nie tylko dla orłów

NIE TYLKO DLA ORŁÓW

Program wspierania ucznia zdolnego.

Główny cel programu.

Wczesne rozpoznanie i wyłonienie, a następnie wspieranie rozwoju ucznia zdolnego oraz promowanie jego dalszego rozwoju w środowisku.

Cele szczegółowe programu.

Upowszechnienie propozycji pracy z uczniem zdolnym.

Wyłanianie w placówce uczniów zdolnych.

Stworzenie warunków do pracy z uczniami uzdolnionymi.

Propagowanie osiągnięć uczniów zdolnych.

Motywowanie do pracy uczniów uzdolnionych.

Motywowanie do pracy z uczniem zdolnym.

Definicja ucznia zdolnego.

      Uczeń zdolny to uczeń, który posiada wysoki poziom zdolności ogólnych do uczenia się, określone zdolności specjalne ( językowe, matematyczne, artystyczne, sportowe, twórcze, przywódcze) oraz wysokie osiągnięcia lub możliwości osiągnięć w różnych dziedzinach.

Kogo obejmuje program?

Program obejmuje ucznia, którego charakteryzują następujące cechy:

- silne i wielostronne zainteresowania

- silna motywacja do zajmowania się wybranymi dziedzinami

- łatwość w przyswajaniu wiedzy

- otwartość na nowe wyzwania

- umiejętność tworzenia własnych prezentacji

- zaangażowanie w życie szkoły

- podzielna uwaga

- dociekliwość

- umiejętność zidentyfikowania problemu

- myślenie syntetyczne

Obszary działań, określone według obszarów talentu.

- Sportowe.

- Artystyczne (muzyczne, aktorskie, plastyczne).

- Humanistyczne.

- Przyrodnicze.

- Matematyczne.

- Organizacyjne.

Procedury wyłaniania ucznia zdolnego.

  • Wynik testu kompetencji po szkole podstawowej.

  • Świadectwo ukończenia szkoły podstawowej.

  • Wywiad środowiskowy ( rozmowa z uczniem, rodzicami).

  • Ankieta dotycząca zainteresowań uczniów i ich dotychczasowych osiągnięć.

  • Test pierwszaka ( badanie wiadomości i umiejętności ucznia na wstępie).

  • Obserwacja ucznia na tle grupy.

  • Nominacja przyznana przez nauczycieli w oparciu o obserwację ucznia, gromadzenie opinii i spostrzeżeń nauczycieli uczących.

  • Wyniki sprawdzianów wiadomości, średnie ocen, wyniki testów, egzaminów.

Regulamin przyznawania nominacji i „ Paszportu Orła”.

  1. Nominację do otrzymania „Paszportu Orła” może otrzymać uczeń, który pomyślnie przeszedł eliminacje szkolne w konkursie przedmiotowym lub zajął I – III miejsce na szczeblu miejskim w konkursach sprawnościowych, artystycznych, poza przedmiotowych.

  2. Nominacja wręczana będzie po eliminacjach konkursów.

  3. Uczeń nominowany do „Paszportu Orła” będzie mógł korzystać z następujących przywilejów:

-         wydłużony termin rozliczania się z prac domowych,

-         3 dni przed terminem konkursu uczeń może pracować indywidualnie z nauczycielem prowadzącym na jego zajęciach lub pracować nad swoimi zadaniami na zajęciach planowych,

-         tydzień przed terminem konkursu uczeń jest zwolniony z przygotowania do zajęć i prac domowych, które jest zobowiązany uzupełnić w czasie ustalonym z nauczycielami,

-         tydzień przed terminem konkursu uczeń ma możliwość indywidualnego ustalenia czasu pisania sprawdzianów po eliminacjach miejskich,

-         uczeń uczestniczący w zawodach sportowych, wychodzący w czasie sprawdzianu, zachowuje prawo do dodatkowego terminu poprawy,

-         w okresie przygotowań do zawodów, uczniowie uczestniczący w dodatkowych treningach popołudniowych mają prawo do wydłużonego terminu rozliczenia zadań domowych (ustalonego z nauczycielami),

-         uczeń uczestniczący przed zawodami w popołudniowych treningach,  może ustalić indywidualny termin pisania sprawdzianu.

  1. Uczeń, który zakwalifikował się do etapu wojewódzkiego konkursu przedmiotowego lub zajął I – III miejsce na szczeblu wojewódzkim w konkursach sprawnościowych, artystycznych i pozaprzedmiotowych, otrzymuje „Paszport Orła”.

  2. Uczeń, który otrzymał „Paszport Orła”, może skorzystać z następujących przywilejów w okresie przygotowań :

-         indywidualne ustalanie terminów rozliczania zadań domowych, sprawdzianów, prac długoterminowych,

-         dwa tygodnie przed eliminacjami wojewódzkimi zwolnienie ze sprawdzianów, z których rozlicza się po konkursie,

-         tydzień przed eliminacjami praca indywidualna z nauczycielem prowadzących na określonych przez niego zasadach.

  1. Uczeń może utracić nominację lub „Paszport Orła”, jeżeli rezygnuje z udziału w konkursach lub nie bierze udziału w zajęciach z nauczycielem prowadzącym, nie stawia się na treningi.

  2. W przypadku nie wywiązywania się z terminów rozliczania się z zadań, sprawdzianów przesuniętych w ramach przywilejów „Paszportu Orła”, uczeń otrzymuje z nich ocenę niedostateczną, bez możliwości poprawy.

KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2008/2009

Rozpoczęcie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych
1 września 2008 r.


Zebranie informacyjne z rodzicami uczniów
16. 09. 2008 r.
Zebranie z rodzicami uczniów. Bieżąca informacja o postępach uczniów.
22. 10. 2008 r.
Zebranie z rodzicami uczniów. Przekazanie informacji o zagrożeniu oceną niedostateczną.
10. 12. 2008 r.
Zimowa przerwa świąteczna
22 - 31 grudnia 2008 r.
Ustalenie propozycji ocen z przedmiotów i zachowania
06. 01. 2009 r.
Zebranie z rodzicami. Poinformowanie rodziców o proponowanych ocenach semestralnych.
07. 01. 2009r.
Rada klasyfikacyjna
14. 01. 2009r.
Ferie zimowe
19 stycznia - 01 lutego 2009 r.

Rada Podsumowująca I semestr
04. 02. 2009 r.
Konsultacje dla rodziców . Bieżąca informacja o postępach uczniów.
04. 03. 2009 r.
Ziutki. Dzień otwarty szkoły.
19.03. 2009 r.
Wiosenna przerwa świąteczna
09 – 14 kwietnia 2009 r.


Egzamin przeprowadzany w ostatnim roku
nauki w gimnazjum

22-23-24. 04. 2009 r.


Dni wolne od zajęć dydaktyczno-
wychowawczych w gimnazjach
22-23-24. 04. 2009 r.
Zebranie z rodzicami uczniów. Bieżąca informacja o postępach uczniów.
22. 04. 2009 r.
Zebranie z rodzicami uczniów. Przekazanie informacji o zagrożeniu oceną niedostateczną.
06. 05. 2009 r.
Ustalenie propozycji ocen z przedmiotów i zachowania
01. 06. 2009 r.
Zebranie z rodzicami. Poinformowanie rodziców o proponowanych ocenach końcoworocznych.
03. 06. 2009 r.
Rada klasyfikacyjna
10. 06. 2009 r.
Rada Podsumowująca
18. 06. 2009 r.
Dni wolne od zajęć dydaktyczno-
wychowawczych w szkołach z 5 dniowym tygodniem pracy
12 czerwca 2009 r.


Dodatkowym dniem wolnym od zajęć w szkołach z 5 dniowym tygodniem pracy może być po odpracowaniu
10 listopada 2008 r. i 02 stycznia 2009 r.


Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych
19 czerwca 2009 r.


Ferie letnie
20 czerwca - 31 sierpnia 2009 r.


Przydział sal lekcyjnych w roku szkolnym 2008/2009

L.p.

Budynek
Sala
Odpowiedzialny
Klasa

1

B
12B
Kowalczyk Aneta
2d

2

C
001C
Ślęzak Alina, Proniewicz Dominika
X

3

002C
Boryczka Agnieszka, Helwing Krzysztof
X

4

004C
Zacharewicz Bartosz
1d

5

04C
Gołąbek Maciej
1b

6

05C
Janusz Lilla / Mechel Dorota
1a, 3b

7

06C
Kutypa Grażyna
X

8

14C
Turek Magdalena
2b

9

24C
Kalinowska Zofia
2a

10

26C
Zaniewicz Małgorzata
3d

11

27C
Jantos Marzena
3a

12

INF
Biliński Władysław, Górniak Sławomir
X

13

E
22E
Zajęcia wyrównawcze
X

14

23E
Śmiałek Anna
2c

15

24E
Maćków Izabela
3c

16

25E
Ludwik Danuta
1c

Przydział wychowawstw w roku szkolnym 2008/2009

Klasa

Wychowawca
1a
mgr Lilla Janusz
1b
mgr  Maciej Gołąbek
1c
mgr  Danuta Ludwik
1d
mgr Bartosz Zacharewicz
2a
mgr Zofia Kalinowska
2b
mgr Magdalena Turek
2c
mgr Anna Śmiałek
2d
mgr Agnieszka Boryczka, mgr Aneta Kowalczyk,
3a
mgr Marzena Jantos
3b
mgr Dorota Mechel
3c
mgr Izabela Maćków
3d
mgr Małgorzata Zaniewicz