Zapraszamy na nową stronę PSP 33: www.psp33.opole.pl
-------------------------------------------------------------------------------------------
Komunikaty
Konsultacje dla uczniów
Godziny konsultacji w roku szkolnym 2007/2008
Nazwisko i imię
| dzień
| lekcja
|
Boryczka Agnieszka
| x
| x
|
Biliński władysław
| wtorek
| 8
|
Chraboł Alicja
| poniedziałek
| 9
|
Dubiel Anna
| środa
| 9
|
Fąfrowicz Jolanta
| czwartek
| 9
|
Górniak Sławomir
| wtorek
| 8
|
Helman Maria
| środa
| 9
|
Helwing Krzysztof
| poniedziałek
| 8
|
Herman Agata
| poniedziałek
| 2
|
Jantos Marzena
| czwartek
| 9
|
Janusz Lilla
| wtorek
| 8
|
Kalinowska Zofia
| środa
| 8
|
Klimkowska Mariola
| czwartek | 8
|
Kowalczyk Aneta
| piątek
| 8
|
Kutypa Grażyna
| poniedziałek
| 8
|
Ludwik Danuta
| wtorek
| 8
|
Maćków Izabela
| środa
| 8
|
Mechel Dorota
| poniedziałek
| 8
|
Proniewicz Dominika
| piątek
| 8
|
Rusinek Krzysztof
| piątek
| 7
|
Sanecka Kamila
| środa
| 8
|
Ślęzak Alina
| piątek
| 9
|
Śmiałek Anna
| poniedziałek
| 8
|
Turek Magdalena
| czwartek
| 8
|
Woźniak Marek
| środa
| 1
|
Zacharewicz Bartosz
| czwartek
| 9
|
Zaniewicz Małgorzata
| czwartek
| 8
|
Nie tylko dla orłów
NIE TYLKO DLA ORŁÓW
Program wspierania ucznia zdolnego.
Główny cel programu.
Wczesne rozpoznanie i wyłonienie, a następnie wspieranie rozwoju ucznia zdolnego oraz promowanie jego dalszego rozwoju w środowisku.
Cele szczegółowe programu.
Upowszechnienie propozycji pracy z uczniem zdolnym.
Wyłanianie w placówce uczniów zdolnych.
Stworzenie warunków do pracy z uczniami uzdolnionymi.
Propagowanie osiągnięć uczniów zdolnych.
Motywowanie do pracy uczniów uzdolnionych.
Motywowanie do pracy z uczniem zdolnym.
Definicja ucznia zdolnego.
Uczeń zdolny to uczeń, który posiada wysoki poziom zdolności ogólnych do uczenia się, określone zdolności specjalne ( językowe, matematyczne, artystyczne, sportowe, twórcze, przywódcze) oraz wysokie osiągnięcia lub możliwości osiągnięć w różnych dziedzinach.
Kogo obejmuje program?
Program obejmuje ucznia, którego charakteryzują następujące cechy:
- silne i wielostronne zainteresowania
- silna motywacja do zajmowania się wybranymi dziedzinami
- łatwość w przyswajaniu wiedzy
- otwartość na nowe wyzwania
- umiejętność tworzenia własnych prezentacji
- zaangażowanie w życie szkoły
- podzielna uwaga
- dociekliwość
- umiejętność zidentyfikowania problemu
- myślenie syntetyczne
Obszary działań, określone według obszarów talentu.
- Sportowe.
- Artystyczne (muzyczne, aktorskie, plastyczne).
- Humanistyczne.
- Przyrodnicze.
- Matematyczne.
- Organizacyjne.
Procedury wyłaniania ucznia zdolnego.
-
Wynik testu kompetencji po szkole podstawowej.
-
Świadectwo ukończenia szkoły podstawowej.
-
Wywiad środowiskowy ( rozmowa z uczniem, rodzicami).
-
Ankieta dotycząca zainteresowań uczniów i ich dotychczasowych osiągnięć.
-
Test pierwszaka ( badanie wiadomości i umiejętności ucznia na wstępie).
-
Obserwacja ucznia na tle grupy.
-
Nominacja przyznana przez nauczycieli w oparciu o obserwację ucznia, gromadzenie opinii i spostrzeżeń nauczycieli uczących.
-
Wyniki sprawdzianów wiadomości, średnie ocen, wyniki testów, egzaminów.
Regulamin przyznawania nominacji i „ Paszportu Orła”.
-
Nominację do otrzymania „Paszportu Orła” może otrzymać uczeń, który pomyślnie przeszedł eliminacje szkolne w konkursie przedmiotowym lub zajął I – III miejsce na szczeblu miejskim w konkursach sprawnościowych, artystycznych, poza przedmiotowych.
-
Nominacja wręczana będzie po eliminacjach konkursów.
-
Uczeń nominowany do „Paszportu Orła” będzie mógł korzystać z następujących przywilejów:
- wydłużony termin rozliczania się z prac domowych,
- 3 dni przed terminem konkursu uczeń może pracować indywidualnie z nauczycielem prowadzącym na jego zajęciach lub pracować nad swoimi zadaniami na zajęciach planowych,
- tydzień przed terminem konkursu uczeń jest zwolniony z przygotowania do zajęć i prac domowych, które jest zobowiązany uzupełnić w czasie ustalonym z nauczycielami,
- tydzień przed terminem konkursu uczeń ma możliwość indywidualnego ustalenia czasu pisania sprawdzianów po eliminacjach miejskich,
- uczeń uczestniczący w zawodach sportowych, wychodzący w czasie sprawdzianu, zachowuje prawo do dodatkowego terminu poprawy,
- w okresie przygotowań do zawodów, uczniowie uczestniczący w dodatkowych treningach popołudniowych mają prawo do wydłużonego terminu rozliczenia zadań domowych (ustalonego z nauczycielami),
- uczeń uczestniczący przed zawodami w popołudniowych treningach, może ustalić indywidualny termin pisania sprawdzianu.
-
Uczeń, który zakwalifikował się do etapu wojewódzkiego konkursu przedmiotowego lub zajął I – III miejsce na szczeblu wojewódzkim w konkursach sprawnościowych, artystycznych i pozaprzedmiotowych, otrzymuje „Paszport Orła”.
-
Uczeń, który otrzymał „Paszport Orła”, może skorzystać z następujących przywilejów w okresie przygotowań :
- indywidualne ustalanie terminów rozliczania zadań domowych, sprawdzianów, prac długoterminowych,
- dwa tygodnie przed eliminacjami wojewódzkimi zwolnienie ze sprawdzianów, z których rozlicza się po konkursie,
- tydzień przed eliminacjami praca indywidualna z nauczycielem prowadzących na określonych przez niego zasadach.
-
Uczeń może utracić nominację lub „Paszport Orła”, jeżeli rezygnuje z udziału w konkursach lub nie bierze udziału w zajęciach z nauczycielem prowadzącym, nie stawia się na treningi.
-
W przypadku nie wywiązywania się z terminów rozliczania się z zadań, sprawdzianów przesuniętych w ramach przywilejów „Paszportu Orła”, uczeń otrzymuje z nich ocenę niedostateczną, bez możliwości poprawy.
KALENDARZ ROKU SZKOLNEGO 2008/2009
Rozpoczęcie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych |
1 września 2008 r. |
Zebranie informacyjne z rodzicami uczniów |
16. 09. 2008 r. |
Zebranie z rodzicami uczniów. Bieżąca informacja o postępach uczniów. |
22. 10. 2008 r. |
Zebranie z rodzicami uczniów. Przekazanie informacji o zagrożeniu oceną niedostateczną. |
10. 12. 2008 r. |
Zimowa przerwa świąteczna |
22 - 31 grudnia 2008 r. |
Ustalenie propozycji ocen z przedmiotów i zachowania |
06. 01. 2009 r. |
Zebranie z rodzicami. Poinformowanie rodziców o proponowanych ocenach semestralnych. |
07. 01. 2009r. |
Rada klasyfikacyjna |
14. 01. 2009r. |
Ferie zimowe |
19 stycznia - 01 lutego 2009 r. |
Rada Podsumowująca I semestr |
04. 02. 2009 r. |
Konsultacje dla rodziców . Bieżąca informacja o postępach uczniów. |
04. 03. 2009 r. |
Ziutki. Dzień otwarty szkoły. |
19.03. 2009 r. |
Wiosenna przerwa świąteczna |
09 – 14 kwietnia 2009 r. |
Egzamin przeprowadzany w ostatnim roku nauki w gimnazjum |
22-23-24. 04. 2009 r. |
Dni wolne od zajęć dydaktyczno- wychowawczych w gimnazjach |
22-23-24. 04. 2009 r. |
Zebranie z rodzicami uczniów. Bieżąca informacja o postępach uczniów. |
22. 04. 2009 r. |
Zebranie z rodzicami uczniów. Przekazanie informacji o zagrożeniu oceną niedostateczną. |
06. 05. 2009 r. |
Ustalenie propozycji ocen z przedmiotów i zachowania |
01. 06. 2009 r. |
Zebranie z rodzicami. Poinformowanie rodziców o proponowanych ocenach końcoworocznych. |
03. 06. 2009 r. |
Rada klasyfikacyjna |
10. 06. 2009 r. |
Rada Podsumowująca |
18. 06. 2009 r. |
Dni wolne od zajęć dydaktyczno- wychowawczych w szkołach z 5 dniowym tygodniem pracy |
12 czerwca 2009 r. |
Dodatkowym dniem wolnym od zajęć w szkołach z 5 dniowym tygodniem pracy może być po odpracowaniu |
10 listopada 2008 r. i 02 stycznia 2009 r. |
Zakończenie rocznych zajęć dydaktyczno-wychowawczych |
19 czerwca 2009 r. |
Ferie letnie |
20 czerwca - 31 sierpnia 2009 r. |
Przydział sal lekcyjnych w roku szkolnym 2008/2009
L.p. |
Budynek |
Sala |
Odpowiedzialny |
Klasa |
1 |
B |
12B |
Kowalczyk Aneta |
2d |
2 |
C |
001C |
Ślęzak Alina, Proniewicz Dominika |
X |
3 |
002C |
Boryczka Agnieszka, Helwing Krzysztof |
X |
|
4 |
004C |
Zacharewicz Bartosz |
1d |
|
5 |
04C |
Gołąbek Maciej |
1b |
|
6 |
05C |
Janusz Lilla / Mechel Dorota |
1a, 3b |
|
7 |
06C |
Kutypa Grażyna |
X |
|
8 |
14C |
Turek Magdalena |
2b |
|
9 |
24C |
Kalinowska Zofia |
2a |
|
10 |
26C |
Zaniewicz Małgorzata |
3d |
|
11 |
27C |
Jantos Marzena |
3a |
|
12 |
INF |
Biliński Władysław, Górniak Sławomir |
X |
|
13 |
E |
22E |
Zajęcia wyrównawcze |
X |
14 |
23E |
Śmiałek Anna |
2c |
|
15 |
24E |
Maćków Izabela |
3c |
|
16 |
25E |
Ludwik Danuta |
1c |
Przydział wychowawstw w roku szkolnym 2008/2009
Klasa |
Wychowawca |
1a |
mgr Lilla Janusz |
1b |
mgr Maciej Gołąbek |
1c |
mgr Danuta Ludwik |
1d |
mgr Bartosz Zacharewicz |
2a |
mgr Zofia Kalinowska |
2b |
mgr Magdalena Turek |
2c |
mgr Anna Śmiałek |
2d |
mgr Agnieszka Boryczka, mgr Aneta Kowalczyk, |
3a |
mgr Marzena Jantos |
3b |
mgr Dorota Mechel |
3c |
mgr Izabela Maćków |
3d |
mgr Małgorzata Zaniewicz |