Aktywizacja uczniów

Today671
Yesterday1536
This week7139
This month41502
Total1397811

 

Zapraszamy na nową stronę PSP 33: www.psp33.opole.pl 

-------------------------------------------------------------------------------------------

2008-2009

WYPRAWKA SZKOLNA

Wyprawka szkolna 2009

W dniu 27 kwietnia 2009 r. Rada Ministrów przyjęła uchwałę Nr 57/2009 w sprawie Rządowego programu pomocy uczniom w 2009 r. - „Wyprawka szkolna” oraz rozporządzenie w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników (Dz. U. z 2009 r Nr 76, poz.642).

Program obejmuje dofinansowanie do zakupu podręczników dla uczniów rozpoczynających w roku szkolnym 2009/2010 naukę w klasach I-III szkoły podstawowej, w klasach I-III ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia, naukę w klasie I gimnazjum, w klasie I ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, w klasie I ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych lub w klasie IV ogólnokształcącej szkoły baletowej.

Pomoc w formie dofinansowania zakupu podręczników szkolnych przysługuje uczniom:
1) pochodzącym z rodzin spełniających kryterium dochodowe, o którym mowa w art.8 ust 1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2008 r. Nr 115, poz. 728), tj. 351 zł;
2) pochodzącym z rodzin niespełniających kryterium dochodowego, w przypadkach określonych w art.7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej ( np. ubóstwa, sieroctwa, bezdomności, bezrobocia, przemocy w rodzinie, bezradności w sprawach opiekuńczo-wychowawczych, zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych, alkoholizmu lub narkomanii, zdarzenia losowego i sytuacji kryzysowej), na podstawie decyzji dyrektora szkoły, do której uczęszcza uczeń. Liczba uczniów, którym zostanie udzielona pomoc w tym trybie nie może przekroczyć w danej gminie 10% ogólnej liczby uczniów klas I-III szkoły podstawowej, klas I-III ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia, klasy I gimnazjum, klasy I ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, klasy I ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych i klasy IV ogólnokształcącej szkoły baletowej, z wyjątkiem szkół prowadzonych przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego.

Dofinansowanie zakupu podręczników wynosi:

dla ucznia klasy I szkoły podstawowej oraz klasy I ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia

do kwoty 150 zł

dla ucznia klasy II szkoły podstawowej oraz klasy II ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia

do kwoty 150 zł

dla ucznia klasy III szkoły podstawowej oraz klasy III ogólnokształcącej szkoły muzycznej I stopnia

do kwoty 170 zł

dla ucznia klasy I gimnazjum, klasy I ogólnokształcącej szkoły muzycznej II stopnia, klasy I ogólnokształcącej szkoły sztuk pięknych oraz klasy IV ogólnokształcącej szkoły baletowej

do kwoty 280 zł

Organem koordynującym program jest Minister Edukacji Narodowej. Koordynatorem na szczeblu wojewódzkim jest wojewoda, realizujący zadanie przez kuratora oświaty. W przypadku szkół artystycznych koordynatorem programu jest Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Środki na realizację Rządowego programu pomocy uczniom w 2009 r. – „Wyprawka szkolna” pochodzą ze środków zaplanowanych w rezerwie celowej Nr 29 budżetu państwa „Wyprawka szkolna”.

Rodzice ucznia (prawni opiekunowie, rodzice zastępczy), a także nauczyciel, pracownik socjalny lub inna osoba, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych składają wniosek o dofinansowanie zakupu podręczników do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2009/2010.

Wnioski składa się w terminie ustalonym odpowiednio przez wójta gminy, burmistrza lub prezydenta miasta, właściwego dla siedziby szkoły, a w przypadku wniosków o przyznanie pomocy uczniom szkół artystycznych, prowadzonych przez ministra właściwego do spraw kultury i ochrony dziedzictwa narodowego – w terminie ustalonym przez tego ministra. W szkołach, których siedziba jest na terenie miasta Opola, wnioski składa się w terminie do 10 września 2009 r.

Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o wysokości dochodów. W uzasadnionych przypadkach do wniosku można dołączyć - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - oświadczenie o wysokości dochodów. W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina korzysta ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego lub okresowego można przedłożyć - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów – zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych w formie zasiłku stałego lub okresowego.

W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia pochodzącego z rodziny niespełniającej kryterium dochodowego, w przypadkach określonych w art. 7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, do wniosku należy dołączyć również uzasadnienie.

Dyrektor szkoły sporządza listę uczniów uprawnionych do otrzymania pomocy, w tym uczniów z rodzin, które nie spełniają kryterium dochodowego, którzy mogą otrzymać pomoc ze względu na przypadki określone w art.7 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, i przekazuje ją Prezydentowi Miasta Opola do dnia 15 września br. W przypadku szkół prowadzonych przez osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego lub przez osoby fizyczne, dyrektor szkoły przekazuje listę uczniów uprawnionych do otrzymania pomocy odpowiednio wójtowi gminy, burmistrzowi lub prezydentowi miasta, właściwemu ze względu na siedzibę szkoły.

Po otrzymaniu listy uczniów Prezydent Miasta Opola informuje dyrektora szkoły o liczbie uczniów pochodzących z rodzin, w których dochód na osobę w rodzinie przekracza kryterium dochodowe, zakwalifikowanych do otrzymania pomocy. Dyrektor szkoły, po analizie wniosków dotyczących uczniów o których mowa wyżej, oraz zgodnie z informacją o liczbie uczniów zakwalifikowanych do otrzymania pomocy, podejmuje decyzję w sprawie przyznania pomocy.

Prezydent Miasta Opola przekazuje na rachunek bankowy szkoły, prowadzonej przez jednostkę samorządu terytorialnego środki na dofinansowanie zakupu podręczników. Pieniądze wypłaca się po przedstawieniu dowodu zakupu podręczników, którym w przypadku zakupów indywidualnych jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica, prawnego opiekuna albo rodzica zastępczego, rachunek lub paragon.

W przypadku zakupu podręczników dla grupy uczniów, koszty zakupu podręczników zwracane są rodzicom uczniów (prawnym opiekunom, rodzicom zastępczym) do wysokości wartości pomocy, po przedłożeniu potwierdzenia zakupu wystawionego przez podmiot dokonujący zakupu. Potwierdzenie zakupu powinno zawierać w szczególności: imię i nazwisko ucznia, klasę, do której uczeń będzie uczęszczał, adres szkoły, wykaz zakupionych podręczników, kwotę zakupu, datę zakupu i czytelny podpis podmiotu, który dokonał zakupu. Podmiot dokonujący zakupu podręczników wystawia potwierdzenie zakupu na podstawie faktury VAT oraz listy uczniów, dla których zakupiono podręczniki.

W przypadku szkoły prowadzonej przez osobę prawną niebędącą jednostką samorządu terytorialnego lub przez osobę fizyczną, zwrotu kosztów zakupu podręczników rodzicom (prawnym opiekunom, rodzicom zastępczym) dokonuje wójt gminy, burmistrz, prezydent miasta właściwy ze względu na siedzibę szkoły.

 

 

 

 

Wniosek o dofinansowanie

zakupu podręczników w roku szkolnym 2009/2010

dla ucznia klasy …… ……………………………………………………………………

(nazwa szkoły)

I. Dane wnioskodawcy:

1. Imię i nazwisko …………………………………………………….……………PESEL……………………

2. Adres zamieszkania ……………………………………………….……………………………….…………..

3. Numer telefonu ……………………………………………………………………………..………………….

II. Dane osobowe ucznia

1. Imię i nazwisko ucznia …………………………………………….….……………………………………….

2. Data i miejsce urodzenia………………………………………………………………………………………..

2. Adres zamieszkania …………………………………………………………………………………………….

III. Dochód na osobę w rodzinie:

Oświadczam, że moja rodzina składa się z niżej wymienionych osób pozostających we wspólnym gospodarstwie domowym:

 

lp.

Imię i nazwisko

Data urodzenia

Miejsce pracy , nauki

Stopień pokrewieństwa

Wysokość dochodu netto w zł

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

4

 

 

 

 

 

5

 

 

 

 

 

6

 

 

 

 

 

Łączny dochód całego gospodarstwa domowego:

 

Średni dochód na jedną osobę w rodzinie (gospodarstwie domowym)

 

 

IV. Wnioskowana kwota dofinansowania (dopuszczalna wysokość dofinansowania oraz wykaz uczniów

uprawnionych do otrzymania pomocy wskazane zostały w instrukcji):

1)podręczniki szkolne ……….………zł (słownie: ……………………………………….……...)

V. Zaświadczenia potwierdzające wysokość uzyskanego dochodu netto w miesiącu

poprzedzającym złożenie wniosku (właściwe podkreślić i załączyć do wniosku):

- zaświadczenie dla osób zatrudnionych wystawione przez zakład pracy,

- zaświadczenie z urzędu skarbowego o dochodach uzyskanych z prowadzenia pozarolniczej działalności

gospodarczej,

- zaświadczenie z ośrodka pomocy społecznej o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej w

formie zasiłku stałego lub okresowego (w przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina korzysta

ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego lub okresowego można przedłożyć –

zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów – zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych),

- zaświadczenie o posiadaniu gospodarstwa rolnego lub kserokopia nakazu płatniczego za 2009 r.

- zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o świadczeniach płaconych przez ZUS lub odcinek renty,

emerytury,

- dokument stwierdzający otrzymywanie alimentów,

- w uzasadnionych przypadkach, jeżeli nie jest możliwe uzyskanie ww. dokumentów, można przedłożyć

oświadczenie o wysokości dochodów (w takiej sytuacji należy wskazać przyczynę braku możliwości uzyskania

zaświadczeń)

VI. Oświadczam, że przedstawione dane, które potwierdzam własnoręcznym podpisem, są

zgodne ze stanem faktycznym.

VII. Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych osobowych wyłącznie dla potrzeb programu

pomocy materialnej dotyczącej dofinansowania zakupu podręczników.

…………………………….. …………………………….

Miejscowość, data Podpis wnioskodawcy

Spotkanie Rady Pedagogicznej

Zapraszamy nauczycieli na spotkanie Rady Pedagogicznej (robocze)

w poniedziałek 24 sierpnia 2009 r. o godz. 10.00.

UWAGA!

Rozpoczęcie nowego roku szkolnego 2008/2009 odbędzie się 1.09.2008r. o godzinie 10.00.

Zapraszamy

Zebranie z rodzicami

Pierwsze zebranie z rodzicami uczniów odbędzie się 16 września 2008r. o godz. 17.00.

Zapraszamy