Pięć gimnazjów w elicie

z6810395n.jpgCKE opublikowała obliczenia Edukacyjnej Wartości Dodanej. To system sprawdzania efektywności nauczania w poszczególnych szkołach. W przypadku gimnazjalistów polega na porównaniu ich wyników w sprawdzianach na zakończenie szóstej klasy z wynikami testów gimnazjalnych. Wszystko wykonuje się za pomocą skomplikowanych wyliczeń, które pozwalają ocenić, w jakim stopniu praca konkretnego gimnazjum wpływa na umiejętności ucznia.

Na tej podstawie tworzy się pięć modelowych typów gimnazjów i przypisuje do nich poszczególne szkoły.

 

Najwyższą ocenę, czyli zakwalifikowanie do modelu szkoły sukcesu, otrzymało pięć opolskich gimnazjów: PG nr 9, 8, 7, 5 i 1. Uznano, że w tych szkołach uczniowie najlepiej zdają testy, a sama placówka ma wysoką efektywność nauczania. - Tak wysoki wynik bardzo cieszy - przyznaje Joanna Raźniewska, dyrektorka "dziewiątki". Ta szkoła została najlepiej oceniona. - Tutaj trafiają uczniowie, którzy chcą się uczyć i wiedzą, że nauczyciele będą wymagali od nich pracy - tłumaczyła dyrektorka.

fragment artykułu Piotra Guzika z dnia 10.07.2009

Źródło: Gazeta Wyborcza Opole