Aktywizacja uczniów

Today351
Yesterday618
This week351
This month11857
Total412835

SPÓJRZ W SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ

Uczniowie realizujący innowację rozszerzają zainteresowania i analizują swoje predyspozycje, poszerzą wiadomości i umiejętności z zakresu informatyki, przedmiotów technicznych i matematyczno-przyrodniczych.

Klasa pierwsza 2015/2016

W ramach innowacji podczas dodatkowych zajęć technicznych uczniowie budowali z klocków LEGO różne konstrukcje urządzeń mechanicznych. W programie LEGO MINDSTORMS uczyli się programować roboty/ w tym wykonywanie określonych sekwencji ruchów, programowanie robotów do reagowania na odpowiednie bodźce zewnętrzne, w efekcie robot musiał wykonywać odpowiednie zadania w sposób automatyczny. Uczniowie wzbogacali swoje wiadomości na temat zdrowego odżywiania. Projektowali jadłospisy i obliczali wartości kalorii za pomocą specjalnych kalkulatorów on-line. Poznali zasady prawidłowego projektowania wnętrz i zasady tworzenia rysunków technicznych oraz planów mieszkania z wykorzystaniem programów do projektowania.

 

Matematyka to nauka, która ma ogromny wpływ na funkcjonowanie człowieka we współczesnym świecie . Wiele zawodów powiązanych jest ściśle z matematyką. Już na etapie gimnazjalnym istnieje potrzeba rozwoju młodzieży w kierunku związanym właśnie z tym przedmiotem. Innowacja zakłada rozwijanie umiejętności logicznego myślenia, intuicji, wyobraźni, rozumowania i wnioskowania przydatnych w życiu. Młodzież poznawała tajniki zarządzania i organizowania własnego biznesu planując koszty wycieczki, projektując wnętrza mieszkania, uczyła się kosztorysowania. Uczniowie poszerzali wiedzę z zakresu symetrii, statystyki, zdrowego odżywiania, dietetyki. 

 

Zajęcia z fizyki poszerzają wiedzę i umiejętności uczniów z wybranych zagadnień przyrodniczych. Realizowane dodatkowo treści przyczyniają się do nabycia nowych kompetencji. Młodzież uczestniczy w działaniach nietypowych, praktycznego działania. Poszerzono treści z zakresu hydrostatyki, obróbki metali, wytrzymałości materiałów. Uczniowie zajmowali się wykorzystaniem praw i zjawisk fizycznych w życiu codziennym. Ponadto kosztorysowaniem i wyceną wykonanego przez siebie dzieła. 

 

           Młodzież uczestnicząc w zajęciach z biologii oraz chemii realizowała określone zdania, zdobywając przy tym praktyczne umiejętności oraz wiedzę, która będzie procentowała w przyszłości. Nauczenie młodych jak współpracować w grupie , planować zadania , przeprowadzać proste doświadczenia wyciągać z nich wnioski oraz stosować w swojej pracy nowe technologie informacyjne, to główne cele tych lekcji. Nasze zajęcia poświęcone były zanikającym zawodom, ale równocześnie uwrażliwiały na piękno otaczającej nas przyrody. Pokazywały jak ważne jest znaczenie współczesnej biologii oraz chemii w życiu każdego człowieka. Może ktoś zechce zostać entomologiem, zoologiem, ornitologiem lub pszczelarzem? Uczniowie poznali także tajemnice takich zawodów jak: technik analityk , kosmetolog czy mydlarz.

Uczniowie uczestniczyli w wizycie studyjnej w Centrum Kształcenia Praktycznego.

 

Klasa druga 2016/2017

W przyszłym roku rozszerzone zostaną treści z informatyki oraz biologii i chemii. Uczniowie będą również uczestniczyć raz w miesiącu w profesjonalnych warsztatach w nowoczesnych pracowniach Centrum Kształcenia Praktycznego, ciekawych warsztatach z zakresu elektroniki, mechatroniki, budownictwa, energetyki odnawialnej, hotelarstwa, opieki przedmedycznej…

   Będą odbywały się również raz w semestrze spotkania z przedstawicielami firm i zakładów.

20160411145628.jpg

GALERIA ZDJĘĆ

Nasze wyjścia do CKP

W dniu 19 listopada 2015 roku wybraliśmy się wraz z opiekunami do CKP, czyli Centrum Kształcenia Praktycznego w Opolu. Takie wyjścia odbywają się raz w miesiącu (osobiście wolałbym częściej J). Jest to miejsce w którym uczniowie szkół ponadgimnazjalnych dokształcają się i jak sama nazwa wskazuje, praktykują kierunki, które wybrali. A tych jest tam bardzo dużo: technik architekt, elektryk, mechanik… Ale nie o tym teraz.

Jako że dostąpiliśmy zaszczytu uczestniczenia w darmowych zajęciach realizowanych właśnie tam, przez znających się na rzeczy fachowców, wszyscy korzystamy z tej możliwości pełną parą. Swoją niespożytą energię możemy włożyć w prace takie jak nitowanie, spawanie, wiercenie i wiele, wiele innych, naprawdę ciekawych i przydatnych czynności. Poza tym, że uczymy się wielu nowych rzeczy, to świetnie się tam bawimy, a atmosfera zawsze jest fantastyczna.

Ostatnim razem mieliśmy spotkanie z prezesem firmy M.E.B. która zajmuje się energią odnawialną, m.in. panelami fotowoltaicznymi. Pan Damian Kozioł z pasją opowiadał nam o tym czym zajmuje się jego firma. Poza wykresami i tabelami w jego wykładzie znalazły się godne podziwu osiągnięcia firmy, było również kilka anegdotek. Cała sala z zaciekawieniem słuchała jego przemówienia, a gdy skończył owacjom nie było końca. Widać, że Pan Prezes to człowiek z pasją, a opowiadając o swoim zawodzie potrafi zainteresować odbiorcę.

Następnie przyszedł czas na zajęcia praktyczne. Moja grupa miała akurat zajęcia z budownictwa. Odwiedzaliśmy różne pracownie z tym związane. Uczyliśmy się zgrzewać metale, a w efekcie powstawały bardzo zabawne rzeźby. Pozwolono nam je zabrać ze sobą! Patrząc na postawione na biurku moje dzieło zawsze z uśmiechem przywołuję wspomnienia z dni spędzonych w CKP. Jednak najbardziej podobało mi się spawanie.  Na początku wszystko wyglądało jak z filmu science - fiction, ale po wytłumaczeniu wszystkiego przez prowadzących, prawie każdy wykonał swój pierwszy spaw. Oczywiście zachowane były wszystkie zasady BHP: odpowiedni fartuch z grubej skóry, wytrzymałe rękawice i maska, która wyglądała jak hełm kosmonauty. Na początku byłem pełen obaw, ale jak tylko wziąłem spawarkę w dłoń, wszystko poszło jak z płatka. Tak mi się to spodobało, że mógłbym spawać tak cały dzień!

Naprawdę, życzę każdemu, żeby kiedyś doświadczył tego wszystkiego czego my tutaj. Myślę, że zajęcia w Centrum są wspaniałą okazją do nauczenia się nowych, przydatnych rzeczy, a także zastosowania tego wszystkiego w praktyce. W końcu to Centrum Kształcenia Praktycznego!
 

Krzysztof Szpryngiel kl. II D

UCZNIOWIE PG 8 REALIZUJĄ INNOWACJĘ "SPÓJRZ W SWOJĄ PRZYSZŁOŚĆ"

b_200_113_16777215_00_images_20150917_095020.jpgInnowacja dotyczy zmian w organizacji zajęć poprzez wprowadzenie zajęć warsztatowych w Centrum Kształcenia Praktycznego w Opolu oraz poszerzeniu niektórych treści programowych z matematyki, fizyki, biologii, chemii, informatyki i techniki.

Innowacją objęci zostali uczniowie klasy 1b i 2b i 2d. Etap gimnazjalny, to właściwy czas na wsparcie ukierunkowania młodego człowieka w wyborze dalszej drogi kształcenia.  Młodzi ludzie są na etapie poszukiwania i odkrywania- kim są i czego od życia oczekują. W tym czasie należy uczniom zaoferować takie projekty, zadania, które nie tylko zapełnią im czas, ale zaangażują ich. Należy wykorzystać ten czas, tak by młody człowiek doświadczył wielu emocji zawodowych i potrafił zweryfikować swoje umiejętności i pasje, nadać im sens.

Uczniowie realizujący innowację będą mogli zbadać swoje zainteresowania i predyspozycje, dokonać świadomego wyboru dalszej ścieżki kształcenia, poszerzą wiadomości i umiejętności z zakresu przedmiotów technicznych i matematyczno-przyrodniczych pod kątem wyboru przyszłego zawodu. Pogłębią zainteresowania nowoczesnymi technologiami i ich zastosowaniem. Z rozmysłem wybiorą szkołę ponadgimnazjalną, świadomie zaplanują swoją ścieżkę zawodową. Pogłębią znajomość rynku pracy, trendów rozwojowych  w świecie zawodów i  zatrudnienia na regionalnym rynku pracy.