ROK SZKOLNY 2005/2006

 

INAUGURACJA ROKU SZKOLNEGO 2005/2006

 

 

 

Wycieczka szkolna do Pszczyny i Oświęcimia



Każdego roku Publiczne Gimnazjum nr 8 im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Opolu, organizuje dla uczniów klas trzecich wycieczkę do Oświęcimia. Także w tym roku,
7 października, odbyła się wycieczka do „miasta obozów” oraz do Pszczyny. Opiekunami wycieczki były Pani Dorota Mechel i Pani Lilla Janusz - nauczycielki historii, oraz Pani Małgorzata Zaniewicz - nauczycielka matematyki.
7 października zebraliśmy się przy kościele p.w. Błogosławionego Czesława. Po podstawieniu autobusu, wszyscy zajęliśmy swoje miejsca. Niestety spotkała nas przykra niespodzianka. Policjanci sprawdzający stan techniczny autobusu, stwierdzili, że autobus nie zostanie dopuszczony do jazdy, jednak chwilę potem podstawiono następny – sprawny. Około godziny 9.10 wyjechaliśmy w kierunku Katowic, a około 11.40 byliśmy już w Pszczynie. Tam, podzieleni na dwie grupy, zwiedzaliśmy Muzeum Zamkowe mieszczące się w obronnym zamku, który z biegiem lat został przekształcony w ogromną rezydencję. Zafascynowała nas wiedza przewodników, którzy ciekawie opowiadali o dziejach pałacu i ludziach w nim mieszkających. W zamku znajdowały się ogromne sale, na ścianach wisiały wielkie obrazy, w każdym pokoju stały piękne rzeźby, bogato zdobione ławy i fotele. Wszędzie panował ogromny przepych. To było niesamowite. Podobnie jak Park Zamkowy rozciągający się na przestrzeni 48 ha.

Następnym etapem naszej wycieczki był obóz zagłady Auschwitz - I. Zwiedzanie rozpoczęło się prezentacją 15 minutowego filmu dokumentalnego o wyzwoleniu obozu. Wielu z nas bardzo wzruszyło się oglądając ten film. Nigdy nie widzieliśmy czegoś podobnego. Stosy ludzkich ciał, malutkie dzieci trzymające się za ręce, nie przypuszczające, że już za chwilę skończy się ich życie, płacz, rozpacz, ból, cierpienie. A to był dopiero początek. Po obejrzeniu filmu znów podzieliliśmy się na dwie grupy i udaliśmy się do przewodników. Zapoznaliśmy się z planem zwiedzania obozu i ruszyliśmy w stronę głównej bramy, nad którą znajdował się napis: „Arbeit macht frei”, czyli „Praca czyni wolnym”. Zastanawialiśmy się, jak można było napisać coś takiego w miejscu, w którym oprócz ciężkiej niewolniczej pracy, człowieka mogła spotkać tylko śmierć.. Stąd, tak na dobrą sprawę, nie było ucieczki. Podczas oglądania tego wszystkiego niejednemu z nas wyrwały się przepełnione goryczą słowa: „…jak oni tak mogli…?”. Rozpoczęliśmy oglądanie przedmiotów pozostałych po deportowanych do obozu. Znajdowały się one w zachowanych blokach więziennych. Były tam żydowskie szaty modlitewne, bele włosianki wykonanej z włosów ludzkich, walizki, szczotki, ubrania, okulary, protezy, parasolki, maszynki do golenia, guziki, kilkadziesiąt tysięcy butów odebranych pomordowanym oraz ok. 2t włosów obciętych zagazowanym ofiarom . Na ścianach wisiało mnóstwo zdjęć przedstawiających min. pracę więźniów, tłumy ludzi czekających na śmierć, selekcje i inne drastyczne wydarzenia, które w tamtym czasie były na porządku dziennym. Przewodnicy z wielkim zaangażowaniem opowiadali nam o masowych mordach oraz pokazywali pomieszczenia, w których „mieszkali” więźniowie. W pewnym momencie usłyszeliśmy słowa wypowiedziane przez przewodnika: „Więźniowie z Birkenau mogli tylko pozazdrościć tutejszym więźniom, tzn. z Auschwitz – I, warunków sanitarno-bytowych”. Byliśmy przerażeni. Naszym zdaniem nie mogło już być gorzej, a tu nagle dowiadujemy się, że jednak mogło. I było. W wielkim milczeniu i skupieniu, często ze łzami w oczach, przechodziliśmy z budynku do budynku. Nigdy nie spodziewaliśmy się, że człowiek człowiekowi potrafi wyrządzić tak wielką krzywdę. Później mieliśmy okazję obejrzeć miejsce, w którym odbywały się egzekucje. Był to niewielki plac, na którego końcu znajdowała się betonowa ściana. Pod nią leżało mnóstwo kwiatów i zap alonych zniczy. To miejsce było bardzo przygnębiające. Tutaj mordowani byli ludzie za najmniejsze przewinienia, np. za spóźnienie się na poranną zbiórkę. Udaliśmy się również do krematoriów. Nie mogliśmy uwierzyć, że w tak małych pomieszczeniach, jednorazowo zabijano setki niewinnych ludzi, wpuszczając przez otwory w suficie trujący gaz o nazwie CYKLON B. Potem palono ciała w piecach, a prochy rozrzucano dosłownie wszędzie.
To był koniec zwiedzania Auschwitz -I.
Wróciliśmy do autobusu i pojechaliśmy do Auschwitz – II Birkenau. Najpierw weszliśmy na wieżę wartowniczą. Tam przewodnik powiedział kilka słów o Birkenau. Staliśmy przy oknach i patrzyliśmy na drewniane baraki oraz tory, po których jeździły pociągi dowożące nowych więźniów. Na torach stały zapalone znicze, zapewne w hołdzie ofiarom obozu. Potem zeszliśmy do baraków. Słowa wypowiedziane przez przewodnika porównujące warunki sanitarne Auschwitz - I i Birkenau nie były przesadzone. Rzeczywiście, w obozie Birkenau panowały o wiele gorsze warunki niż w Auschwitz. Obejrzeliśmy tylko kilka baraków, ponieważ zrobiło się zupełnie ciemno. Na koniec usłyszeliśmy słowa podziękowania. Przewodnicy stwierdzili, że nigdy nie opiekowali się tak wspaniałą grupą młodych ludzi, którzy swoim milczeniem i powagą potrafili okazać współczucie i szacunek dla tego miejsca. My podziękowaliśmy przewodnikom, bo prowadzić śladami historii, być przewodnikiem po czasach trudnych, minionych – to bardzo odpowiedzialne zadanie. Znaleźć słuchaczy wśród młodych ludzi, zainteresować, dotrzeć do ich serc, skłonić do zadumy i refleksji – to w tych czasach nie jest łatwe, a im się to udało.
Około godziny 19.00 ruszyliśmy w drogę powrotną. W Tychach zatrzymaliśmy się w restauracji Mc Donald, zjedliśmy kolację, a potem pojechaliśmy w stronę Opola. Około godziny 22.00 byliśmy już na miejscu.
To była niesamowita i pouczająca wycieczka. Skłoniła nas do wielu refleksji, nauczyła szacunku do drugiego człowieka. Przedstawiła nam prawdziwą historię, o której, jak się okazało, wiedzieliśmy bardzo niewiele. Zarówno zamek w Pszczynie, jak i, przede wszystkim, obozy w Oświęcimiu, na zawsze pozostaną w naszej pamięci… na zawsze...



Dzień Edukacji Narodowej

 


 

 

Wycieczka do Mosznej i na Górę św. Anny


12 października 2005 roku odbyła się wycieczka do Mosznej i na Górę św. Anny. Wzięły w niej udział klasy: Ia, Id oraz dwie osoby z klasy Ic, pojechali z nami także rzecz jasna- opiekunowie: Pani Lilla Janusz, Pani Mariola Klimkowska i Pani Alicja Chraboł.
O godzinie 800 odjeżdżał nasz autokar spod kościoła bł. Czesława. Autokar był bardzo wygodny, panowała w nim wesoła atmosfera, więc podróż szybko minęła.
Kiedy zawitaliśmy już do Mosznej poszliśmy oczywiście zwiedzić zamek, chociaż nie do końca, bo obeszliśmy go wokół i podziwialiśmy przepiękny park. Następnie weszliśmy do zamkowej kawiarenki, gdzie można było delektować się ciastem oraz popijać kawę.
Pożegnaliśmy zamek w Mosznej, po czym znów wsiedliśmy do autokaru i kierowaliśmy się na Górę św. Anny. W autobusie znów było wesoło, tym razem wszyscy śpiewali…
Gdy dotarliśmy na Górę św. Anny to wszyscy ,,rzuciliśmy się” na tutejsze sklepiki z pamiątkami i słodyczami, w związku z tym nasi opiekunowie nie mieli innego wyjścia niż 15 minutową przerwę.
Po przerwie każdy był obwieszony różnego rodzaju naszyjnikami, bransoletkami itp., a nawet nasze nauczycielki zajadały się słodyczami. Ruszyliśmy wszyscy do miejsca gdzie zawsze odbywają się msze, gdy na tę ,,górę” przyjeżdżają pielgrzymki z całej Polski. Pan przewodnik bardzo ciekawie opowiedział nam historię związaną z tym miejscem. Później poszliśmy do muzeum, gdzie mogliśmy obejrzeć bardzo interesujące eksponaty z różnych państw.
Następnie weszliśmy do kościoła, aby zobaczyć kolejne muzeum, w którym spędziliśmy sporo czasu. Potem wybraliśmy się do amfiteatru, gdzie sprawdzaliśmy echo… a także miały miejsce (a raczej miały mieć) występy artystyczne, miały mieć z tego względu, iż nasz kolega Szymon, wziął gitarę, ale niestety jego nieśmiałość oraz skromność spowodowały, że nie zagrał na niej publicznie. Za to wszyscy inni próbowali śpiewać lub w inny sposób zająć sobie czas w tym pięknym i wielkim amfiteatrze. Po odwiedzinach w nim wróciliśmy do autokaru, a stamtąd już pojechaliśmy do kochanego Opola, w drodze powrotnej też śpiewaliśmy…
I przed godziną 15 wszyscy (cali i zdrowi) zadowoleni z wycieczki, wróciliśmy do naszych domów.

 

 

Pasowanie na Gimnazjalistę

 

W sobotę, 6 października, na Wyspie Bolko odbył się tzw. Bieg patrolowy dla klas pierwszych pt. ,,Kim był Józef Piłsudski ?" . Każda z klas została podzielona na patrole, które miały do wykonania różne zadania sprawnościowe, manualne oraz pamięciowe sprawdzające ich wiedze o patronie i szkole. Organizatorem całej zabawy był Pan Marek Woźniak wraz z Samorządem Uczniowskim, którego członkowie byli odpowiedzialni za poszczególne stacje. Wszystkie patrole starały się jak najlepiej wykonać poszczególne zadania i pokonać rywali. Zabawa rozpoczęła się o 9.00 rano, a zakończyła się o 12.00 uroczystością pasowania na gimnazjalistę. W biegu wzięło udział 14 patroli, a oto jego zwycięscy:
I miejsce
Klasa 1g „Kokosy”– 135 pkt
II miejsce
Klasa 1d „Wiesniaki” - 133pkt
III miejsce
Klasa 1a „Teletubisie” - 128pkt

 

 

 

 

"Być zwyciężonym i nie ulec, to zwycięstwo."
J. Piłsudski


Czy to możliwe? Czy naprawdę minął rok?
Tak, nie da się ukryć, czas szybko leci. Rok temu nasze gimnazjum przyjęło imię Marszałka J.Piłsudskiego. Rocznicę tego niezwykłego wydarzenia uczciliśmy świątecznie. Rano o godz. 8.00 odbyła się msza św. w kościele bł.Czesława. Następnie – już w szkole – zaproszeni goście i uczniowie mogli obejrzeć program artystyczny poświęcony patronowi i wydarzeniom historycznym, dzięki którym Polska odzyskała niepodległość.
Narratorkami programu były: T.Dmytrowska, D.Watras, U.Midek z kl. 1 „a” oraz A.Wochowska z kl. 1 „d”. Recytowali – jak zwykle wzorcowo- uczniowie klas trzecich : trzecich : D.Szafraniec, M.Bień i P.Botor. Urzekała muzyka z filmu „Pan Tadeusz”, która stanowiła podkład muzyczny do prezentowanych utworów.
Program wypadł dobrze, podobał się, a co najważniejsze – wzruszył naszych gości.
A.Chraboł


 

 

WYBORY PRZEWODNICZĄCEGO SAMORZĄDU UCZNIOWSKIEGO


Dnia 10 października br. odbyły się wybory na przewodniczącego Samorządu Uczniowskiego. Kandydatów było ośmiu, a każdy z nich starał się jak najlepiej zaprezentować przed społecznością uczniowską. Do piątku trwała kampania wyborcza, kandydaci prześcigali się w pomysłach na zachęcanie uczniów do oddania głosu. W poniedziałek nadszedł dzień wyborów, w komisji zasiadali: Marek Firleiczyk, Natalia Stelmach, Justyna Stróż oraz Martyna Drożdżowska, a przewodniczącą komisji była Magda Bargieł. Wkrótce po wyborach, zostały wywieszone następujące wyniki:

1 miejsce Gośka Bień
2 miejsce Piotrek Misztal
3 miejsce Martyna Papierniak
4 miejsce Wiktor Ciszkiewicz
5 miejsce Alicja Wochowska
6 miejsce Natalia Węgrzycka
7 miejsce Bartek Gajos
8 miejsce Paweł Kosidło

Łącznie głosów 324, w tym 6 nieważnych.

 

 

VII KONKURS MITOLOGICZNY


Po raz kolejny został zorganizowany dla uczniów klas pierwszych naszego gimnazjum konkurs historyczny, wymagający od uczniów pewnej wiedzy z literatury i znajomości dodatkowych lektur o tematyce mitologicznej.
W konkursie uczniowie brali udział indywidualnie – w I etapie odbyły się klasowe eliminacje, w których ogółem w klasach 1a- 1g wzięło udział 30 osób.

Do finału zakwalifikowali się:
I A Bartosz Durbacz i Daniel Sobociński
I B Magda Piskoń i Karolina Vida
I C Żaklina Anaszewicz i Koziarz Marcin
I D Alicja Wochowska i Adam Wołoszyn
I G Marcin Pastuch i Paweł Macoszek

Finał odbył się 14 XII 2005r. Konkurs prowadziły uczennice klasy III A, a komisję stanowili nauczyciele:
- dyr szkoły W.Rerich – przewodniczący
- p. M. Strzała
- p. M. Ludwikowska
- p. L. Janusz
- p. D. Mechel

Zwyciężył reprezentant I D Adam Wołoszyn, drugie miejsce I A Daniel Sobociński, a trzecie uczennica z I D Alicja Wochowska.
Zwycięzcy otrzymali cenne nagrody.




 

Jasełka


Dnia 21.12.05r. odbyły się jasełka. W przedstawieniu udział wzięli uczniowie klas 1a, 2a i 2d. W trakcie inscenizacji "młodzi aktorzy" ukazali fakt narodzenia Bożego Dzieciątka dla ludzi całego świata. Do szopy betlejemskiej przybywali przedstawiciele wszystkich kontynentów. Przedstawienie wniosło wiele radości i miłą atmosferę. Nad całością czuwała p. M. Helman. Po świętach uczniowie wystawili tą inscenizację w Domu Kombatanta oraz Gimnazjum im. J. Korczaka.

 

 

 

III Konkurs historyczny „O wolną i niepodległą”


Tradycyjnie w naszym gimnazjum odbył się konkurs historyczny dla klas trzecich.
Celem konkursu jest stworzenie uczniom zdolnym możliwości zaprezentowania swojej wiedzy z życia patrona szkoły Józefa Piłsudskiego i historii Polski po odzyskaniu niepodległości.
Zasady organizacyjne i zakres materiału nie uległy zmianie. Uczniowie indywidualnie uczestniczyli w konkursie, a nie parami jak w pierwszej edycji.
O udziale w konkursie decydowały przeprowadzone wcześniej eliminacje, a do finału weszli:

III A Kamil Stankiewicz, Karol Strzała, Łukasz Zawadzki
III B Jan Chrzanowski, Paweł Kwiatkiewicz, Maciej Pietraszek
III C Agnieszka Kasperek
III E Marek Firlejczyk,Bartosz Gajos
III G Piotr Gałek

Komisję konkursową stanowili: dyr. W. Rerich, dyr. M. Ludwikowska, Lilla Janusz, Dorota Mechel
Finał konkursu przeprowadzono 10 listopada 2005 r.
Laureatami zostali:

I MIEJSCE – Paweł Kwiatkiewicz kl. III B
II MIEJSCE – Karol Strzała kl. III A
III MIEJSCE – Marek Firlejczyk kl. III E

 


OMNIBUS 2005
 


 

PREZENTACJA CHIN


Przedstawienie Państwa Środka przypadło w udziale klasie IIId.
Prezentacja odbyła się w dniach 28.11 – 2.12.2005r. Podczas lekcji wychowawczych uczniowie dyskutowali nad formą prezentacji i dokonali podziału zadań. Kasia, Gosia, Justyna, Paulina i dwie Kamile podjęły się wykonania gazetki o Chinach. Zamieściły na niej mapę, godło i flagę państwa. Znalazły się tam również informacje dotyczące położenia geograficznego kraju, jego przyrody, gospodarki, kultury, a także wiadomości na temat panującego w Chinach ustroju i prawach człowieka. Wystawę ozdobiło wiele interesujących ilustracji. Reklamę tygodnia chińskiego przygotowali Iza, Marta i Marek.
Na lekcjach plastyki uczniowie klasy IIId wykonali chińskie kapelusze w których wystąpili w dniu 1grudnia podczas prezentacji multimedialnej. Występ przygotowali Asia, Natalia, Bartek, Marek, Adam i Tomek w oparciu o materiały wyszukane i zgromadzone przez Martę, Natalię, Damiana, Mateusza, Jacka i Michała. Podczas prezentacji odegrano hymn chiński oraz przedstawiono informacje i ciekawostki dotyczące Państwa Środka. Wyświetlono barwne zdjęcia ukazujące uroki tego kraju. Iza i Natalia ubrane w oryginalne chińskie kapelusze, częstowały własnoręcznie upieczonymi chińskimi ciasteczkami z umieszczonymi wewnątrz wróżbami. Występy odbyły się w trzech turach dla klas I, II i III.



 

prezentacja Meksyku


3 lutego nasza klasa przedstawiła uczniom naszego gimnazjum najważniejsze i najciekawsze wiadomości dotyczące Meksyku. Prezentacja odbyła się w dwóch turach, na czwartej oraz piątej lekcji.
Rozpoczęła się ona wysłuchaniem hymnu państwa. Następnie, przedstawiliśmy krótko podstawowe informacje na temat Meksyku. Kamil opowiedział o położeniu; Łukasz o warunkach geograficznych; Wojtek o klimacie; Natalia, Patrycja i Wiktor o historii; Daria, Kornelia i Weronika o kulturze; Kamil, Przemek i Rafał o kuchni, a Bartek o sporcie.
Potem, widzowie obejrzeli salsę- tradycyjny, meksykański taniec w strojach ludowych, w wykonaniu Kornelii, Oli, Przemka i Wojtka. Po chwili rozrywki, uczniowie ponownie skupili uwagę na prezentowanych faktach. Tym razem, dwie Darie i Magda zapoznały ich z zabytkami i ciekawymi miejscami Meksyku. Były to: Palacio Nacional, Półwysep Jukatan, Acapulco, Kolorowe Jeziora, Miasto Duchów oraz Pływające Ogrody. Uzupełnieniem wiadomości była prezentacja multimedialna przedstawiająca zdjęcia omawianych zakątków.
Następnie, nasz klasowy kabaret odegrał humorystyczną scenkę przedstawiającą telenowelę pt. „M jak Meksyk”. W rolę bohaterów wcielili się: Gosia, Alek, Bartek i Paweł. Potem, Martyna i Magda opowiedziały uczniom o walkach byków, czyli los toros, a Patrycja i Natalia zapoznały ich z prawami człowieka obowiązującymi w Meksyku.
Prezentację zakończyliśmy muzycznym akcentem. Natalia, wraz z gitarzystami- Alkiem i Karolem, wykonała piosenkę, pt. „Sombrero”.
Mamy nadzieję, że nasza prezentacja podobała się uczniom. Sądząc po oklaskach, widzom najbardziej przypadła do gustu rozrywkowa część przedstawienia. Najgłośniejszymi brawami nagrodzono piosenkę Natalii, telenowelę, salsę, a także prezentację przepisu kulinarnego na enchilades .
Liczymy także na to, że uczniom pozostaną w głowach na dłużej wiadomości o Meksyku. Dlatego na naszej klasowej stronie internetowej, której administratorem jest Staś, zamieściliśmy konkurs dotyczący tego kraju. Osoba, która uważnie wysłuchała przedstawienia i jako pierwsza poprawnie odpowiedziała na 5 pytań otrzymała nagrodę- niespodziankę.

 

 

Prezentacja Brazylii


Od 7 lat w naszej szkole, wszystkie klasy rywalizują między sobą o tzw. „Palmę pierwszeństwa”. W tym roku, każdej klasie został przydzielony kraj, a jej zadaniem było przekazać informacje dotyczące tego kraju, pozostałym klasom.
Dnia 3 marca w piątek na 2 i 3 godzinie lekcyjnej, nasza klasa II „d” zaprezentowała krótki spektakl teatralny, dotyczący Brazylii. Był on podsumowaniem całego tygodnia, poświeconemu temu kraju.
W poniedziałek wykonaliśmy gazetkę z treści której, można było się dowiedzieć wiele. Następnie zajęliśmy się oprawą graficzną przedstawienia, jego scenografią. Pracowaliśmy z zapałem. Wszyscy byli zgodni i skłonni do pracy, dlatego szybo skończyliśmy i mogliśmy się skupić na próbach.
Próby również przebiegały w należyty sposób. Miło było patrzeć jak każdy z nas wczuwa się w wyznaczoną sobie rolę. Chyba właśnie to sprawiło, że ten spektakl wyszedł nam nie najgorzej. Oczywiście było parę potknięć, ale były one spowodowane tremą, gdyż nie jest łatwa sztuka występować przed całą szkołą. Staraliśmy się, aby przedstawienie to miało w sobie elementy komizmu, a jednocześnie żeby było pouczające i ciekawe.
Chcemy złożyć szczególne podziękowania Idze Olejniczak i Tomaszowi za wyraźnie chęci zatańczenia w profesjonalny sposób samby ( tańca z którego słynie Brazylia ). Serdecznie dziękujemy, w dużym stopniu przyczyniliście się do tego, że nasze przedstawienie było ciekawsze.
W sposób równie wyjątkowy z serca płynące podziękowania na ręce naszej Pani wychowawczyni Iwony Thiel, za opiekę nad nami i pomoc w przygotowaniach.
Przy okazji, chcemy także wyrazić zadowolenie, iż tego typu konkursy są organizowane w naszej szkole. Pozwalają one na rozwijanie swoich umiejętności i zaprezentować ich innym. Pogłębiają również naszą wiedzę w sposób interesujący, a jednocześnie bardziej integrują klasę.



 

Prezentacja Rosji


W ramach trwającego programu "Rok Ziemi" klasa 2a przez cały tydzień w dniach 6.02-10.02 prezentowała uczniom naszej szkoły informacje dotyczące największego kraju świata - Rosji.
Gdy dowiedzieliśmy się jaki kraj mamy za zadanie "wypromować" w szkole nie byliśmy zbytnio zadowoleni. Nikt nie wiedział jak można w ciekawy sposób ukazać Rosję zarówno nauczycielom jak i uczniom. Jednak gdy zaczęliśmy głębiej poznawać "nasz" kraj, do głowy przychodziło coraz to więcej pomysłów. Okazało się, że Rosja to naprawdę interesujący kraj, o bogatej historii i kulturze. Teraz trzeba to było skonkretyzować. Wtem zaczęliśmy zbierać wszelkie informacje, które oprawiwszy w kolorowe aranżacje stały się naszą małą wystawką. Pomysł na apel też rozwijał się bardzo szybko. Gdy w ręce wychowawcy klasy, pana Gołąbka, trafił scenariusz do naszej scenki, nie było wątpliwości co przedstawimy w dzień naszej prezentacji. Nawet do postaci ujętych w sztuce bez problemu znaleźliśmy pasujących do nich jak ulał aktorów. Próby trwały kilka tygodni, ku złości niektórych nauczycieli, ale jak się potem okazało były tego warte. Cała ekipa przedstawienie dbała o to żeby wszystko było dopięte na ostatni guzik. Dokładnie wybieraliśmy wszystkie stroje, muzykę, dekoracje. Również sam warsztat aktorski zabierał dużo czasu. W końcu nastał "nasz tydzień". Z samego rana, 6 lutego dziewczyny odpowiedzialne za wystawę zajmowały się gazetką. Oprócz starannie wyselekcjonowanych informacji, znalazło się miejsce na barwną galerię, ukazującą Rosje w przepięknych fotografiach. Nie zabrakło też naszej twórczości. Obok zdjęć, zawisły także rysunki naszych utalentowanych uczniów. W efekcie końcowym gazetka wyglądała bardzo zachęcająco. Przechodząc przez szkolny korytarz można było zobaczyć spoglądających na nią i nauczycieli, i uczniów. Ale gazetka była tylko wstępem do naszego wielkiego show. Trzymaliśmy wszystkich w wielkim napięciu, bowiem na przedstawienie zdecydowaliśmy się dopiero w ostatnim dniu tygodnia. Tak więc piątek, 10.02.05 był punktem kulminacyjnym naszej kilkutygodniowej pracy. Scenkę odegraliśmy jak najlepiej potrafiliśmy. Naszą tajemnicą było połączenie wartości dydaktycznej i rozrywkowej całego przedstawienia. Tak więc był to rodzaj teleturnieju prowadzonego przez Szymona Majewsiego (Grzegorz Staszak), który miał na celu wyłonienie osoby, która zyska tytuł "Najwybitniejszej Osobliwości Rosyjskiej". Udział w programie wzięły same rosyjskie sławy pokroju rosyjskiej polityki, sztuki i rozrywki. O nagrodę rywalizowali: Iwan IV Groźny (Michał Kula), Ałła Pugaczowa (Irena Śmieja), Władimir Putin (Jakub Pieroń), Natalia Gonczarowa (Magdalena Napora) i Bułat Okudżawa (pan Maciej Gołąbek). O tym kto zostanie zwycięzcą miało zadecydować jury w składzie: Jolanta Kwaśniewska (Justyna Szabat), Doda Elektroda (Karolina Bieniek) i Mariusz Max Kolonko (Paweł Kosidło). Program swoimi występami urozmaicały
rosyjskie zespoły: "Dzieci Rosji" (Alicja Pałys, Luzia Kubis, Magdalena Baron) oraz Tatu (Paulina Rześniowiecka, Magdalena Duda), które oprócz popisu wokalnego zbojkotowały
prezydenta Władimira Putina. Gospodarz programu by uniknąć awantury i medialnego skandalu musiał wezwać ochroniarza Zenka (Łukasz Redelbach). Po wielu kontrowersjach, kłótniach i obrad jury wyłoniło zwycięzcę - Ałłe Pugaczową. Do dziś nie wiadomo czy była to zasługa rzeczywiście jej zasług dla Rosji czy też wdzięku i scenicznego tańca, który dosłownie rozbroił całą publiczność. Na koniec Doda i Ałła wraz z Tatuszkami zaśpiewały piosenkę "Nas nie dogoniat", a Szymon Majewski jeździł w rytm muzyki pociągiem stworzonym z uczestników programu. Na koniec doczekaliśmy się bisu. Nie chwaląc się za bardzo - oklaski i aplauz był naprawdę imponujące. Przez całe przedstawienie wybuchały śmiechy oczywiście uczniów, ale też nawet najpoważniejszych nauczycieli! Naszymi prawdziwymi fankami okazały się: pani Lilla Janusz i pani Anna Zabajewska, które oglądały nasz program dwukrotnie, a gratulowały jeszcze kilka razy. Byliśmy naprawdę dumni z tego co udało nam się dokonać - razem. Bo ten projekt zrobił coś naprawdę szczególnego. Jak nigdy od dwóch lat zjednoczył naszą klasę i utrwalił więzi w niej zawarte. Szkoda tylko, że po naszej pracy zostało tylko "Prosimy rozejść się do klas" Ale na pewno są tacy którzy zapamiętają nasze przedstawienie jeszcze na jakiś czas, a jeśli nie to będziemy się jeszcze starać. Na razie liczymy, że tydzień Rosji był pierwszym, dużym krokiem do Palmy Pierwszeństwa dla klasy 2a.



 

„Per aspera ad astra”


12. edycja konkursu „Per aspera ad astra” miała miejsce 2 lutego 2006 r. Zebrani w holu Publicznego Gimnazjum nr 8 uczniowie poznali nazwiska kandydatów ubiegających się o laur zwycięstwa w I semestrze roku szkolnego 2005/2006.

1. Alicja Wochowska – kl. Id
2. Dominika Opala – kl. II c
3. Emilia Roziewska – kl. IIg
4. Michael Kotlorz – kl. IIg
5. Justyna Piłko – kl. III g
6. Klara Skrzypczyk – kl. III g
7. Marcelina Mazurek – kl. IIIg
8. Danuta Szafraniec – kl. IIIg

Uroczystość uświetnił występ szkolnego kabaretu „Pięć punktów ujemnych”, który tworzą chłopcy z klasy 3a oraz zespół muzyków „pod batutą” Łukasza Labusgi z klasy II g. Werdykt kapituły ogłosiła pani dyrektor Małgorzata Ludwikowska:

I miejsce- Danuta Szafraniec
II miejsce – Klara Skrzypczyk & Marcelina Mazurek
III miejsce – Alicja Wochowska

Miłym akcentem tej uroczystości było wręczenie nagród nauczycielom, którzy zwyciężyli w konkursie organizowanym przez Samorząd Uczniowski na najsympatyczniejszego nauczyciela . Wszystkim serdecznie gratulujemy!!!


 

 

Prezentacja Krainy Tysiąca Jezior


17 marca 2006r. w ramach konkursu o Palmę Pierwszeństwa klasa II g zorganizowała
dla przedstawicieli klas I i II naszego gimnazjum prezentację dotyczącą Krainy Tysiąca Jezior, czyli Finlandii. Na poszczególnych stanowiskach mogliśmy poznać fiński folklor, zwyczaje, sposób bycia Finów. Mogliśmy dowiedzieć się najważniejszych informacji na temat położenia państwa, jego polityki oraz poznać największe osobowości fińskiego sportu- rzecz oczywiście o skoczkach narciarskich. Mogliśmy także poznać największe gwiazdy – Muminki (z jednym z nich można było nawet zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie- wodne).
Tym, co naszą prezentację wyróżniało od innych było m.in. wykonanie fińskiego hymnu (na trąbce) przez Łukasza Labusgę oraz degustacja ciasteczek, wykonanych przez grupę dziewcząt naszej klasy według starego, fińskiego przepisu – PYSZNE!!! (każdy mógł się o tym przekonać).
klasa IIg

 


Prezentacja Kuby

 



 

Rocznica śmierci Jana Pawła II
 

Dnia, 29 marca w naszej szkole odbył się uroczysty apel, upamiętniający życie i śmierć Jana Pawła II. Uczniowie wszystkich klas kolejno na 2, 3, i 4 godzinie lekcyjnej zebrali się w amfiteatrze, by z okazji zbliżającej się pierwszej rocznicy śmierci papieża Polaka, przypomnieć sobie jego piękne i godne naśladowania życie.
Na początku apelu, została zaśpiewana ulubiona pieśń Jana Pawła II "Barka". Następnie uczennice klasy II "d" przedstawiły życiorys Karola Wojtyły, przypomniały Jego nauczania, słowa, czyny, nawet anegdoty z Nim związane. Podczas tej prezentacji w tle wyświetlane były obrazy z Jego udziałem. Pod koniec apelu uczennica z klasy I , odegrała na skrzypcach pieśń Pt. "Ave Maria", a reszta "aktorów", ułożyła z palących się zniczy wielkie serce. Właśnie to, najbardziej spodobało się uczniom, a nawet ich wzruszyło. "Nie można było tego lepiej pokazać, jak za pomocą tych symboli.Serca, czyli miłości i palących się zniczy, czyli pamięci" - mówili.Zarówno ten pomysł, jak i całe przedstawienie zawdzięczmy Pani Marii Helman, która razem z Panią Iwoną Thiel sprawiła, iż apel ten był niezwykle
uroczysty i nastrojowy. Serdecznie dziękujemy.
Mamy nadzieję, że kolejne rocznice śmierci, tak wielkiego człowieka, jakim był Jan Paweł II, będą równie pięknie obchodzone przez uczniów naszej szkoły, jak ta.

 

Prezentacja Indii

 


 

Egzamin gimnazjalny

 


 

 

COMENIUS

 

 

 

 

DZIEŃ OTWARTY SZKOŁY

 

Osiemciny

 

 

Prezentacja Egiptu

 

 

Dzień sportu


 

Zakończenie roku szkolnego