Aktywizacja uczniów

Today311
Yesterday665
This week2483
This month12111
Total425781

 

 


W budynku Publicznego Gimnazjum nr 8 powstaje nowa
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 33.


 

Aktualności

logorumunia.jpg

Ewaluacja projektu

 Cele zrealizowanego projektu.

Projekt będzie miał dla uczniów długotrwały efekt jako instruktaż - przez upowszechnienie wykonanych zadań - zdobywania wiedzy o innych narodowościach. Rozbudził zainteresowanie kulturą, religią, geografią, warunkami życia i nauki różnych krajów europejskich oraz problemem kształtowania się tożsamości narodowej- czym wpłynął na umocnienie się postawy obywatela Europy, który - jak to 'przećwiczyliśmy' podczas obrad Parlamentu Młodzieżowego w Gijon w Hiszpanii - zachowując społeczną  postawę, ma szansę skutecznie tworzyć przyszłość naszego kontynentu.

Zwiększył się poziom motywacji uczniów do rozwijania twórczych aktywności, doskonalenia komunikacji w języku angielskim; uczniowie pisemnie i ustnie uzasadniali 'Why am I the best to go to ...?' Pogłębiła się umiejętność współpracy w grupie zadaniowej; wzrosła samoocena i poczucie własnej wartości oraz odpowiedzialności za powierzone zadania. Dzięki licznym prezentacjom, projektom indywidualnym i grupowym, gazetkom ściennym, jak też dzięki bezpośredniemu kontaktowi z nauczycielami z innych krajów uczniowie mieli możliwość zapoznania się z kulturą i językiem innego kraju. Mieszkając u rodzin swoich kolegów, poznali codzienne życie, jego 'smaki i barwy'. Wiele sytuacji było zaskakujących, a opowieściom po powrocie do kraju nie było końca. Uczniowie stali się bardziej śmiali, pewniejsi siebie, łatwiej się integrują, gdyż podniósł się ich poziom tolerancji i empatii społecznej.

Zyskali umiejętność autoprezentacji, ale też wielokrotnie popisywali się swoją znajomością technik ITC, nawet w szkole holenderskiej - gdzie ich system digitalizacji będzie chyba dla nas długo nieosiągalny - oraz płynna znajomością języka angielskiego.

Zjazdom  projektowym towarzyszyła wspaniała atmosfera, otwartość i tolerancja. Nawiązały się przyjaźnie. Uczniowie pozostają w kontakcie internetowym, a nawet planują wspólne wakacje, oczywiście za zgodą rodziców.

Podróżując różnymi środkami lokomocji uczniowie musieli zapoznać się z zasadami zachowania w miejscach szczególnie ważnych w związku z bezpieczeństwem np. na lotnisku, co dla niektórych było nowym i ekscytującym przeżyciem. Zrozumieli jak potrzebna jest ich dobra znajomość i podporządkowanie się wymogom.

 

Opis zrealizowanego projektu Travelling Through Cultures

Travelling Through Cultures or " Take a walk in their shoes" This project is now completed.The 7 schools from 7 European countries have been working using the English language in collaboration on many different assignments and projects. . Students have had many experiences through activities, interviews, assignments and personal contact showcasing the cultural diversity of Europe.. We as teachers have been able to stimulate school and individual student involvement in the two major trends in education for international understanding. The two major trends are the so-called "education for international understanding," which is associated with the UNESCO, and "human rights education," which is influenced by the United Nations Decade for Human Rights Education, which started in 1995. In or first visitation in Trencin Solvakia we had an introduction to our project and students as well as teachers began their journey experiencing other peoples cultures. During and after this and the other visitations students initiated contacts using the many different social networks and the etwinning site. Video conferencing has become an integral part of the project to support relationships and continuing collaboration. THis has been facilitated by students and guided by the teachers brought another dimension of contact to the project. . The information has been recorded and displayed on the e-twinning portal as well as our public website (www.OneEUnited.com.) to enable parents, families, friends and others to share in this wonderful experience.  As we close out the project we can look back at some of the  challenges we have experienced as well as all the accomplishments and an overall feeling of success with the project. Along with the 7 Partner schools other schools from around Europe have joined in to share in the experience here on etwinning. On our web site you can access many different types of information and resources open to all European and other schools. Wonderful resources for culture, history, humanities, social studies, geography and more. You can view films and see interviews with three generations of residents of each of the partner schools subtitled in English, These are just a beginning as we feel confident that our partnership will continue due to the project results and the relationships which have been established and the two years full of great new experiences and life long friendships and partnerships.

Wartości projektu

Współpraca wszystkich uczestników projektu: uczniów, nauczycieli, szkół, rodzin i społeczności lokalnych dała podstawę do zbudowania wspaniałych relacji na przyszłość w oparciu o głębokie zrozumienie różnic kulturowych. Wyjazdy partnerskie dały, inaczej niemożliwą sposobność, zapoznania się z życiem, językiem i kulturą wielu nacji, a liczne, nie związane z samym projektem grupy takie jak restauratorzy, biznesmeni, hotelarze i lokalni mieszkańcy mieli okazję spotkać przedstawicieli przyszłych liderów Europy.

Korzyści jakie dała nasza współpraca można obejrzeć w sieci dostępnej w całej Europie i świecie. 

COMENIUS

logorumunia.jpgW dniach 20 - 24.02.2012 odbywa się u nas kolejne spotkanie w projekcie
TRAVELLING THROUGH CULTURES w programie COMENIUS. Jest to projekt w którym współpracuje z nami 6 państw: Słowacja, Bułgaria, Wielka Brytania, Hiszpania, Holandia i Rumunia. Projekt ma na celu poznanie kultury, tradycji i zwyczajów współpracujących państw. Oprócz zwalczania stereotypów i nawiązywania przyjaźni szlifujemy język angielski. Do tej pory spotykaliśmy się w: Słowacji gdzie przedstawialiśmy nasz kraj, nasze miasto i naszą szkołę: w Bułgarii uczyliśmy się tradycyjnych tańców, potraw i wybraliśmy logo naszego projektu; w Hiszpanii dyskutowaliśmy o problemach społecznych zagrażających młodzieży (bezrobocie, globalna migracja, używki) oraz jej miejscu w Europie. Młodzież wspólnie znalazła rozwiązania, które przedstawiła na sesji Parlamentu z udziałem całej szkoły w Gijon. Nasze spotkanie w Polsce będzie kampanią medialną przedstawiającą osiągnięte rezultaty oraz przedstawieniem bohaterów narodowych, którzy zasłużyli się dla dobra wspólnej Europy. Bohaterem naszej szkoły będzie Marszałek Józef Piłsudski.

Plan pracy Comenius 20-24.02.2012r

PROJEKT COMENIUS
TRAVELLING THROUGH CULTURES
Plan pracy na spotkaniu w Opolu (POLSKA) 20.02.2012 - 24.02.2012

Dzień 1.
20 luty 2012 - poniedziałek: Godziny popołudniowe
Oczekiwanie na przybycie grup
Dzień 2.
21 luty 2012 - wtorek:
8.00 spotkanie powitalne z Dyrektorem szkoły
8.15 - 8.45 zwiedzanie szkoły
8.45 - 9.50 praca uczniów w grupach i spotkanie przybyłych nauczycieli w sprawie omówienia projektu
10.00 - 11.30 ceremonia otwarcia MEDIA
- powitanie chlebem i solą przez uczniów
- przedstawienie uczniów szkoły PG 8 w Opolu i zaproszonych gości:
• Przedstawienie poprowadzą dwie uczennice: Joanna Sikorska III a, która będzie mówiła w języku polskim i Dominika Grabowska III a w języku angielskim
• Na początek krótkie powitanie i przemówienie pani Dyrektor M. Strzała
• Przedstawienie taneczne dziewczyn z naszej szkoły
• Pokaz tańca „POLONEZ" przez uczniów naszej szkoły
• Pokaz tańca „Zespołu pieśni i tańca Opole"
• Przedstawienie taneczne dziewczyn z naszej szkoły
• Piosenka w wykonaniu Anny Walecko z klasy II f
• Przedstawienie taneczne dziewczyn z naszej szkoły
11.30 - 12.00 „Coś na słodko " poczęstunek dla gości
12.45 - 13.45 przyjęcie przez Prezydenta Opola
14.00 - 15.20 zwiedzanie Muzeum Śląska Opolskiego
17.00 - 20.00 dyskoteka szkolna z okazji „Walentynek"
Dzień 3.
22 luty 2012 - środa:
8.00 - 9.00 praca uczniów w grupach i spotkanie nauczycieli w sprawie omówienia projektu
Wycieczka OPOLE - WIELICZKA - KRAKÓW - OPOLE
Dzień 4.
23 luty 2012 czwartek:
8.30 - 11.30 praca uczniów i oficjalna prezentacja
Oficjalne spotkanie wszystkich uczestników projektów i wręczenie certyfikatów
12.00 - 14.00 lekcja muzealna w Muzeum w Bierkowicach
Dzień 5.
24 luty 2012 piątek: Pożegnanie i wyjazd wszystkich zaproszonych gości.

Bułgaria 08.05-12.05 2011

 
Attachments:
Download this file (Bułgaria 11.ppt)Bułgaria 11.ppt[ ]4120 kB2011-10-17 23:19

Realizujemy nowy projekt Travelling through cultures!

Hi everybody,

 in the summertime (August 2010) we started a new Comenius project 'Travelling Through Different Cultures'.

Our European partners are the schools from:

 Bulgaria, Great Britain, the Netherlands, Slovakia, Spain and Romania.

So, the project involves seven schools from seven countries and brings the opportunity to work cooperatively with students and teachers in a European dimention. We all can explore other countries, cultures, social systems and problems, ways of life and thinking, values and history. We want to improve our knowledge about UNESCO and the sites in each of our respective countries and to be proud of our European cultural heritage.

The preparatory meeting was held in February 2010 in Blackpool, England; (some schools took part via skype and it was a very exciting experience). The participating schools discussed the project in detail and set up a step by step process outlining for students and teachers how to implement activities and record the results of the project.

Our next meeting will be held in Slovakia; we are going to present our own hometowns and culture.