Zapraszamy na nową stronę PSP 33: www.psp33.opole.pl
-------------------------------------------------------------------------------------------
WIZJA SZKOŁY
Gimnazjum nie może rozwijać się obok życia, musi tkwić w samym jego środku, dostosowywać się do gwałtownych zmian cywilizacyjnych (np. rewolucji informatycznej), w nowoczesny sposób przygotowywać młodzież do wszystkich zadań, jakie będą jej stawiane od razu na starcie w dorosłość. Musi uczyć umiejętności decydowania o sobie, samodzielnych wyborów, asertywności.
PG 8 to szkoła
- nowoczesna, przygotowująca ucznia do podjęcia wyzwań współczesności
- stawiająca nacisk na edukację: prozdrowotną, ekologiczną, informatyczną, językową
- rozwijająca wszechstronne zainteresowania uczniów
- skutecznie przeciwdziałająca patologiom społecznym
- oferująca uczniowi atrakcyjne, aktywne metody nauki
- stymulująca wszechstronny rozwój ucznia
-
pobudzająca ucznia do przyjmowania postaw aktywnych, asertywnych i twórczych
Wizja absolwenta gimnazjum:
absolwent gimnazjum nr 8 to uczeń:
- wyposażony w niezbędne umiejętności organizowania własnego warsztatu pracy pozwalającego na zdobycie pożądanej wiedzy z każdego przedmiotu (samodzielność),
- sprawnie posługujący się podręcznikowymi, pozapodręcznikowymi, medialnymi i in. środkami zdobywania wiadomości,
- wyposażony w umiejętność pracy z komputerem, z multimedialnymi programami edukacyjnymi, wykorzystujący internet jako źródło poszerzania wiedzy i zdobywania informacji o świecie,
- umiejący obsługiwać współczesny sprzęt elektroniczny,
- sprawnie posługujący się przynajmniej jednym językiem obcym,
- który prowadzi higieniczny i zdrowy styl życia, podejmuje działania służące ochronie swojego zdrowia,
- dostrzegający konieczność harmonijnego rozwoju intelektualnego i fizycznego,
- aktywny, umiejący współpracować z otoczeniem, otwarty na otaczający go świat,
- kreatywny, twórczo podchodzący do każdego problemu,
- umiejący wyrazić swoją osobowość w postaci aktu twórczego w zakresie plastyki, muzyki, form literackich, teatralnych i in.,
- znający i przestrzegający zasad savoir-vivre'u w każdej sytuacji,
- radzący sobie ze stresem, umiejący zaistnieć w świecie rywalizacji, konkurencyjności,
- szanujący uznane wartości
- rozumiejący procesy zachodzące we współczesnym świecie;
Formy i metody realizacji zadań, wynikające z przyjętych założeń
- Dobór aktywnej, otwartej, twórczej kadry pedagogicznej, zaangażowanej w tworzenie nowej zreformowanej szkoły.
- Wybór i dopasowanie przez kadrę pedagogiczną programów nauczania do wizji szkoły i wizji absolwenta.
- Stworzenie, przy współudziale uczniów i ich rodziców, wewnątrzszkolnego systemu oceniania.
- Stworzenie, w oparciu o wizję szkoły, przy współpracy rodziców szkolnego programu wychowawczego.
- Rozpisanie na hasła do realizacji poszczególnych elementów pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej w programie szkoły.
- Udział kadry pedagogicznej w zespołach samokształceniowych, poszerzanie swych kwalifikacji na studiach podyplomowych, kursach kwalifikacyjnych i in. formach samodoskonalenia.
- Organizacja wewnątrzszkolnego doskonalenia nauczycieli.
- Współpraca ciągła z Radą Rodziców i Samorządem Uczniowskim zakresie pracy szkoły.
- Współpraca na rzecz wszechstronnego rozwoju dziecka z ośrodkami edukacyjnymi, samorządowymi, kulturalnymi (teatry, kina, filharmonia, BWA, domami kultury, szkołą muzyczną i plastyczną), poradnią psychologiczno-pedagogiczną, ośrodkami zajmującymi się przeciwdziałaniem uzależnieniom.
- Stworzenie uczniom bogatej oferty zajęć pozalekcyjnych.
-
Pobudzanie uczniów do aktywności, wychodzenia z inicjatywami poza szkołę,
organizowanie imprez na rzecz gimnazjum i na rzecz środowiska przez zespoły klasowe lub koła zainteresowań, koła przedmiotowe. - Rozpisanie szeregu konkursów na rzecz szkoły w celu wszechstronnej aktywizacji ucznia, integracji z nowym środowiskiem w celu stworzenia przekonania o jego wpływie na to, co dzieje się w szkole.
- Prezentacja osiągnięć uczniów na forum szkoły i poza nią.
- Roztoczenie opieki nad uczniem słabym, wymagającym terapii pedagogicznej lub psychologicznej, uczniem z ubogiej rodziny lub zaniedbanym wychowawczo (organizacja dożywiania, dofinansowania do obiadów).
- Bieżące kontrole funkcjonowania głównych wewnątrzszkolnych aktów, ewaluacja systemu, wprowadzanie poprawek po analizie ankiet skierowanych do klientów szkoły.
Misja szkoły
Publiczne Gjmnazium nr 8 jest naszą szkołą, wspólnie dbamy o to, by sprostała naszym oczekiwaniom.
My, uczniowie PG nr 8
• chcemy, by nasza szkoła była miejscem, gdzie wspólnie decydujemy o najważniejszych dla nas sprawach, w której zdobywamy wiedzę bliską współczesnemu człowiekowi, umiejętności potrzebne nam w dorosłym życiu.
• Chcemy uczyć się w atmosferze życzliwości i serdeczności, odróżniać dobro od zła, w poszanowaniu podstawowych ogólnoludzkich wartości.
• Oczekujemy, że szkoła nauczy nas radzić sobie ze stresem, wykształci w nas umiejętność przeciwstawiania się różnego rodzaju zagrożeniom, które niesie ze sobą świat.
• Pragniemy uczyć się w bezpiecznej szkole.
My, nauczyciele
• chcemy tworzyć nowy wizerunek szkoły, współdziałać wraz z rodzicami w procesie wychowawczym, przekazywać swą wiedzę, kształcić umiejętności ucznia w sposób rzetelny, wszechstronny w zgodzie ze sztuką dydaktyki.
• Pragniemy wzbudzić w uczniu potrzebę samodoskonalenia. Chcemy wykształcić w uczniach postawy asertywności, ale i empatii i altruizmu.