Aktywizacja uczniów

Today183
Yesterday256
This week1504
This month4496
Total489404

Bezpieczna szkoła

Bezpieczna szkoła-bezpieczny uczeń

BEZPIECZNA SZKOŁA – BEZPIECZNY UCZEŃ

PRAWO, PRZYJAŻŃ, TOLERANCJA

Nasza szkoła bierze udział w ogólnokrajowym konkursie Bezpieczna Szkoła, którego celem jest spopularyzowanie wśród uczniów w całej Polsce podstawowych zasad funkcjonowania państwa prawnego i społeczeństwa obywatelskiego, w tym norm współżycia, poszanowania praw jednostki w tym ucznia-obywatela, przeciwdziałania patologiom, tolerancji wobec ludzi o odmiennej kulturze, rasie, obyczajach, solidaryzmu społecznego. Równocześnie konkurs ma służyć podniesieniu poziomu bezpieczeństwa szkół i uczniów.

W ramach konkursu uczniowie szkoły przeprowadzili wiele lekcji, dyskusji pogadanek na temat przestrzegania prawa, kulturalnego zachowania, odpowiednich relacji interpersonalnych. Odbyły się spotkania z przedstawicielami policji oraz placówek zajmującymi się uzależnieniami itp.

Uczniowie wykonali w ramach konkursu wiele prac literackich, plastycznych i multimedialnych .

Urszula Zawada

Prace uczniów

Co powinno się zmienić w Twojej szkole, rodzinie, otoczeniu, by poprawić relacje miedzy ludźmi ?

Relacje międzyludzkie są różne. Jedni ludzie darzą się sympatią, inni antypatią, jednak to wszystko zależy tylko i wyłącznie od nas i od tego jak my chcemy odnosić się do drugiego człowieka.

Stosunki w szkole najtrudniej jest poprawić, ponieważ uczęszczają do niej dzieci, czy młodzi ludzie, którzy popełniają dużo błędów, tak jak ja. Oczywiście, dorośli także popełniają pomyłki, ale jest ich stopniowo coraz mniej, bo wiedzą już co zrobili źle. Rozumieją , że należy być pokornym. Nastolatki często nie chcą ustąpić, bo twierdzą , że trzeba walczyć o swoje. Naturalnie , należy to robić , ale z pokorą. Podczas sprzeczki z koleżanką czy kolegą nie powinni wyrzucać tylko błędów drugiej osoby, ale spostrzec także swoje, żeby spojrzeć na to wszystko jej oczami.

Relacje w rodzinie mogą być dobre, jeżeli dzieci będą z szacunkiem odnosić się do rodziców i to samo dostaną w zamian. Dzieci poszukują oparcia w swoich rodzicach, a rodzice zrozumienia w dzieciach. Trzeba ze sobą rozmawiać, ponieważ wtedy drugi człowiek czuje się potrzebny, kochany i rozumiany. Nie raz bywa tak, że rodzice nie rozmawiają ze swoimi dziećmi, czy nie interesują się zbytnio ich zainteresowaniami, problemami, planami. Wtedy dzieci czują się zaniedbane, dlatego też rodzice powinni mieć kontakt z dzieckiem. Jednak czasem bywa odwrotnie-rodzice chcą kontaktu, a dzieci nie mają ochoty rozmawiać, czy po prostu odrzucają rodziców. W tym przypadku, to dzieci powinny okazać trochę pokory i porozmawiać z mamą czy tatą. Jednak jeżeli druga osoba nie chce rozmawiać na jakiś temat , nie powinno się z niej tego wyciągać. Na dodatek chyba każdy szuka sprawiedliwości i w szkole, i w domu, dlatego ważne jest , aby jeżeli w rodzinie jest rodzeństwo, to by rodzice traktowali dzieci równo i sprawiedliwie.

Przede wszystkim ważne jest, aby nie oceniać drugiego człowieka po okładce. Wiele osób robi tak, wyzywając kogoś przez ubiór, wygląd czy inne cechy. Oczywiście każdy ma swoje zdanie i gust, lecz nie należy obrażać drugiej osoby. Najwięcej sprzeczek rozpoczyna się od tego ,że ktoś kogoś obgadywał , wyzywał i tym podobne. By poprawić stosunki międzyludzkie, powinno się nie mówić nic za plecami innych, zachować niemiłe uwagi dla siebie.

Osobiście jestem zdania, że nie wszyscy muszą się lubić i nie należy uszczęśliwiać czy zaprzyjaźniać się z kimś na siłę. Jednak każdy powinien mieć do drugiej osoby szacunek, wtedy inni obdarzą nas tym samym. Ułatwi to życie każdemu i poprawi relacje między ludźmi.

Kamila Świerc kl. I a

Jak poprawić relacje międzyludzkie

Jak poprawić relacje międzyludzkie?
Attachments:
Download this file (Jak poprawić relacje2.ppt)Jak poprawić relacje2.ppt[ ]2269 kB2012-06-21 12:58